 |
Spoko
Dołączył: 07 Lis 2006 |
Posty: 362 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Sucha Beskidzka |
|
 |
Wysłany: Sob 21:51, 07 Mar 2009 |
|
 |
|
 |
 |
Slavko napisał > więcej nie będę zaśmiecał forum grafikami <
What ? To forum jest górskie a nasze grafiki to nic innego jak góry ...
Specjalnie po to ten wątek założyłem aby każdy tutaj mógł umieszczać swoje graficzne górskie projekty.
PS Jeśli chcesz to wyślę ci e mailem plik srf tekstury którą sam opracowałem To jest ten śnieg z zielenią . Jeżeli chcesz nieco wyrażniejsze kontury to tam gdzie jest atmosfera (okienka po lewej) musisz w miejscu simple haze dać wartoosć procentową zerową. Również w okienku po lewej można wybrać wodę ,wejść na subsurface i zmienic diffuse kolor wody na bardziej niebieski. Przyjemnej zabawy
Ja dziś wygenerowałem jakąś planetę .
|
|
 |
|
 |
 | |  |
Spoko
Dołączył: 07 Lis 2006 |
Posty: 362 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Sucha Beskidzka |
|
 |
Wysłany: Nie 14:01, 08 Mar 2009 |
|
 |
|
 |
 |
No tak niestety nie mam photoshop'a. W tym terragenie planety nie wychodzą dobrze a kosmos wogóle
|
|
slavko
Dołączył: 22 Sty 2009 |
Posty: 131 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 1/3
|
Skąd: Żywiec |
|
 |
Wysłany: Nie 18:58, 08 Mar 2009 |
|
 |
|
 |
 |
Ej się zakręciłem. Możesz przecież ściągnąć GIMPa to darmowy program a na nim również możesz łączyć kilka grafik w jedną.
|
|
 | grafika cd |  |
Spoko
Dołączył: 07 Lis 2006 |
Posty: 362 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Sucha Beskidzka |
|
 |
Wysłany: Nie 19:26, 08 Mar 2009 |
|
 |
|
 |
 |
Dzięki Slavko . Pewnie go wgram kiedyś tylko muszę coś najpierw wyrzucić ponieważ mam mało miejsca na dysku
a oto kilka nowości
widok Mohave ze startującej rakiety
[link widoczny dla zalogowanych]
zbyt mocno wiało
[link widoczny dla zalogowanych]
Mające się ku sobie
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
 | lód? |  |
 |
 | |  |
 | wirtualne wędrówki |  |
Spoko
Dołączył: 07 Lis 2006 |
Posty: 362 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Sucha Beskidzka |
|
 |
Wysłany: Nie 14:14, 15 Mar 2009 |
|
 |
|
 |
 |
Parę słów odnośnie programu .Ja na ogół mam otwarte 4 okienka rendering control,landscape ,3D oraz landscape view/sculpture które można otworzyć po kliknieciu na czarne okienko w landscape.
Okienka tak mam rozmieszczone na pulpicie aby kazdego było widać trochę tak aby szybko przechodzić z jednego do drugiego. Okienko 3D jest dosyć istotne ponieważ na bieżąco renderuje widok w czasie przesuwania kamery strzałkami na klawiaturze. Mam więc uproszczony widok czy na przykład przed obiektywem kamery nie ma wyniesienia które by zasłaniało dalszy widok. jeżeli jest jakaś "plama" przesłaniająca widok to wystarczy podjechać strzałkami aż wyjedzie się na wierzchołek góry i odsłoni się widok.
Istotne jest również okienko landscape view/sculpture. w nim możemy kliknąc w którekolwiek miejsce aby tam znalazła się nasza kamera lub prawym przyciskiem myszy aby była w tym kierunku skierowana. Poza tym możemy skorzystać z drugiego przycisku w tym okienku i mamy wtedy narzędzie do Wypietrzania rzeźby(lewy przycisk myszki ) oraz wgłębiania "rycia" w ziemi (prawy przycisk myszki)
Rzeźbę mozemy również modelować w samym okienku landscape ustawiając żądane przez nas wysokości (najlepiej żeby deniwelacja nie była większa niż 800m ) możemy tam dawać glaciate. wtedy dno terenu się wygładza a wyniosłości ,szczyyty stają się "szczuplejsze"
Canyonism powoduju również spłaszczania dolin oraz tworzenie ściany grzbietu. Można tu również odwracać tworzoną rzeźbę . W okienku landscape domyślnie ustawione jest tworzenie rzeźby typu grzbietów."subdivide" ale mozna również wybrać typ perlin noise , wtedy wychodzą góry o charakterze wulkanicznych stożków.
W okienku z wodą w zasadzie dotychczas niewiele kombinowałem ograniczałem się głównie do zmiany koloru wody subsurface -diffuse color. Oczywiście pozostałe właściwości też zmieniałem ale rzadziej w okienku chmury w zasadzie pozostawiam domyślnie. w okienku atmosfera na ogół zmieniam tylko simple haze na 0% . Naturalnie wypróbowywałem też wszelkie różne mozliwości aby zobaczyć efekty Np załączone wcześniej obrazki z różową mgłą. W okienku słońce trzeba dużo na bieżąco ingerować . Wysokośc słońca ustawiamy głównie w zależności od deniwelacji terenu.Jeżeli deniwelacja jest bardzo duża rzędu 2 tys m wtedy ustawiamy słońce blisko zenitu .jesli deniwelacja jest mniejsza rzędu 400-700 m to ustawiam słońce mniej więcej pod katem 45 stopni..Ważne jest podobnie jak przy fotografowaniu obiektu aby tak ustawiac słońce aby nie świeciło w prost w kierunku kamery ani też wprost w kierunku obiektu. Ponieważ wtedy nie występują cienie i rzeźba jest mało widoczna . Najlepiej żeby to słońce było ustawione pod kątem prostym do lini kamera -obiekt. Praktycznie to tak wygląda ,że w tym okienku słońce klikam w rózne miejsca dookoła i za każdym razem patrzę na render preview jakby to wygladało. Gdy stwierdzę ,że oświetlenie jest właściwe wtedy renderuję obraz duży Ustawiam jego wielkośc na 800X600 .Oczywiście im większy obraz tym dłużej trwa renderowanie.Dawniej miałem słabszy procesor i aby wyrenderować taki obraz potrzebowałem od 5-do 10min a teraz ponizej minuty.
Zauważyliscie na pewno że istnieją nieczynne przyciski np efects. Jest to wersja niezarejestrowana -bezpłatna i dlatego nie można oczekiwać że osiągniemy jakieś ekstra efekty w rzeźbie terenu lub teksturze. Nie można tutaj np dodać kamieni ,głazów ,drzew. Jest to dostępne w wersji testowej Terragen 2 beta. Tyle ogólników .Następnym razem napiszę cos o teksturze. a oto parę obrazków z wirtualnej wędrówki po półwyspie arabskim
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
 |
 | |  |
 | skalista pystynia |  |
Spoko
Dołączył: 07 Lis 2006 |
Posty: 362 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Sucha Beskidzka |
|
 |
Wysłany: Pon 12:58, 16 Mar 2009 |
|
 |
|
 |
 |
Slavko trochę mogłem podnieśc brzegi tego krateru ... wyszło by lepiej
Ciekawe są takie połączenia w photoshopie jakie zapodajesz . Ta obca planeta ? słońce? zdaje się przygniatać zienię . Nie wiem Czy masz ale podobno jest ciekawa wtyczka Lunarcell do photoshop do "produkcji planet" A propo planet to w grafikach wiele jest planet które stopniowo przechodzą w kolor atmosfery Wygladają więc one mniej więcej jak sierp.Czy masz takie możliwości w Photoshopie.
A tutaj zapodaję parę obrazków pustyni skalistej utworzonych juz dosyć dawno
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
 |
 | |  |
slavko
Dołączył: 22 Sty 2009 |
Posty: 131 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 1/3
|
Skąd: Żywiec |
|
 |
Wysłany: Pon 15:15, 16 Mar 2009 |
|
 |
|
 |
 |
Dokładnie tej wtyczki używam do planet. Tak można takie "sierpowe" planety, księżyce robić. Jak będe miał czas to zrobię i zapodam tutaj taki obrazek z "sierpowym" księżycem.
|
|
 | parę nowych |  |
Spoko
Dołączył: 07 Lis 2006 |
Posty: 362 |
Przeczytał: 0 tematów
|
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Sucha Beskidzka |
|
 |
Wysłany: Wto 19:15, 17 Mar 2009 |
|
 |
|
 |
 |
Tutaj parę nowych obrazków
drugi to krater księżycowy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 2 z 3
|
|
|
|  |