Spoko
|
Slavko napisał > więcej nie będę zaśmiecał forum grafikami <
What ? To forum jest górskie a nasze grafiki to nic innego jak góry ... Specjalnie po to ten wątek założyłem aby każdy tutaj mógł umieszczać swoje graficzne górskie projekty. PS Jeśli chcesz to wyślę ci e mailem plik srf tekstury którą sam opracowałem To jest ten śnieg z zielenią . Jeżeli chcesz nieco wyrażniejsze kontury to tam gdzie jest atmosfera (okienka po lewej) musisz w miejscu simple haze dać wartoosć procentową zerową. Również w okienku po lewej można wybrać wodę ,wejść na subsurface i zmienic diffuse kolor wody na bardziej niebieski. Przyjemnej zabawy Ja dziś wygenerowałem jakąś planetę . |
||||||||||||||
|
slavko
|
Planety i kosmos robię w photoshopie. Obiekty do krajobrazu można dodać właśnie w photoshopie lub cinemie mozliwości są ogromne. |
||||||||||||||
|
Spoko
|
No tak niestety nie mam photoshop'a. W tym terragenie planety nie wychodzą dobrze a kosmos wogóle
|
||||||||||||||
|
slavko
|
Ej się zakręciłem. Możesz przecież ściągnąć GIMPa to darmowy program a na nim również możesz łączyć kilka grafik w jedną.
|
||||||||||||||
|
grafika cd |
Spoko
|
Dzięki Slavko . Pewnie go wgram kiedyś tylko muszę coś najpierw wyrzucić ponieważ mam mało miejsca na dysku
a oto kilka nowości widok Mohave ze startującej rakiety [link widoczny dla zalogowanych] zbyt mocno wiało [link widoczny dla zalogowanych] Mające się ku sobie [link widoczny dla zalogowanych] |
||||||||||||||
|
slavko
|
Fajne Szczególnie ta ostatnia takie futurystyczne Stonehenge i to światło na niebie Bardzo mi się podoba.
Troszkę z innej beczki |
||||||||||||||
|
darkheush
Stary zgred
|
Hmmm.
Pobrałem z sieci Terragena i po kilku minutach zabawy wyszło mi takie cuś Szukałem tutoriali przez gugla, ale nie znalazłem Jeśli ktoś, coś znajdzie, niech da znać. |
||||||||||||||
Ostatnio zmieniony przez darkheush dnia Pią 21:32, 13 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz |
slavko
|
Tego linka dostałem od Spoko. Chyba się nie obrazi jak go tu zapodam
[link widoczny dla zalogowanych] jest tam kilka tutoriali ale po angielsku. Pytanie do Ciebie Spoko jako najbardziej zaawansowanego w terragenie Jak zrobić lód? Zamarznięte jezioro czy rzekę? Probowałem pół dnia, ale wyszło mi tylko coś takiego co mało do lodu jest podobne |
||||||||||||||
Ostatnio zmieniony przez slavko dnia Sob 0:33, 14 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz |
lód? |
Spoko
|
Przedewszystkim witam Darkhesh w gronie miłośników Terragenu i wirtualnych krajobrazów. Cóż mogę powiedzieć .Tak wstępnie tutoriale dotyczą raczej technik bardziej zaawansowanych niż podstawowej obsługi terragenu. Myślę ,że po miesiącu będziesz doskonale władał wszystkimi okienkami. Na początek do swojego obrazka gór które wygenerujesz dodaj trochę koloru . W okienku Landscape kliknij przy surface open i wtedy powinno się otworzyć okienko z 4 teksturami srf wybierz np red desert i juz bedą ci się renderowały krajobrazy bardziej kolorowo.A gdyby po otwórz nie otworzyło się od razu okienko terragenu tylko inny folder to w tym otwartym poszukaj miejsca gdzie zainstalowałeś terragen i kliknij na folder terragenu otwórz i zaznacz red desert i otwórz .proste
Slavko nie ma specjalnych tekstur na lód .Myslę ,że w miarę dosyć Ci wyszło . Ja dzisiaj również próbowałem manipulować wodą (jej kolorami)i wyszedł mi taki lód .Tez chyba spędziłem na próbach ok godziny [link widoczny dla zalogowanych] a tu jeszcze takie jeziorka w kraterze [link widoczny dla zalogowanych] Będę tu trochę zamieszczał informacji o możliwościach lub jego brakach w terragenie . Ale panowie. Przedewszystkim wyprawy w realne góry |
||||||||||||||
|
darkheush
Stary zgred
|
Dzięki panowie za porady, a i kolejne pewnie się przydadzą. Generalnie to dopiero od niedawna bawię się grafiką. Troszkę eksperymentowałem z fotoszopką (efekt tilt-shift na własnych zdjęciach, animowane gify itp.), a Terragen z możliwością renderowania wirtualnych krajobrazów to już dla mnie całkowita nowość Spoko jeśli o mnie chodzi, to ze względu na notoryczny brak czasu poznanie Terragena zajmie mi pewnie ze dwa miesiące albo i więcej, co nie zmienia faktu, że będę się bawił dalej
A to, to już jutro, ponieważ wreszcie na weekend w Beskidy zawitało słoneczko |
||||||||||||||||
|
wirtualne wędrówki |
Spoko
|
Parę słów odnośnie programu .Ja na ogół mam otwarte 4 okienka rendering control,landscape ,3D oraz landscape view/sculpture które można otworzyć po kliknieciu na czarne okienko w landscape.
Okienka tak mam rozmieszczone na pulpicie aby kazdego było widać trochę tak aby szybko przechodzić z jednego do drugiego. Okienko 3D jest dosyć istotne ponieważ na bieżąco renderuje widok w czasie przesuwania kamery strzałkami na klawiaturze. Mam więc uproszczony widok czy na przykład przed obiektywem kamery nie ma wyniesienia które by zasłaniało dalszy widok. jeżeli jest jakaś "plama" przesłaniająca widok to wystarczy podjechać strzałkami aż wyjedzie się na wierzchołek góry i odsłoni się widok. Istotne jest również okienko landscape view/sculpture. w nim możemy kliknąc w którekolwiek miejsce aby tam znalazła się nasza kamera lub prawym przyciskiem myszy aby była w tym kierunku skierowana. Poza tym możemy skorzystać z drugiego przycisku w tym okienku i mamy wtedy narzędzie do Wypietrzania rzeźby(lewy przycisk myszki ) oraz wgłębiania "rycia" w ziemi (prawy przycisk myszki) Rzeźbę mozemy również modelować w samym okienku landscape ustawiając żądane przez nas wysokości (najlepiej żeby deniwelacja nie była większa niż 800m ) możemy tam dawać glaciate. wtedy dno terenu się wygładza a wyniosłości ,szczyyty stają się "szczuplejsze" Canyonism powoduju również spłaszczania dolin oraz tworzenie ściany grzbietu. Można tu również odwracać tworzoną rzeźbę . W okienku landscape domyślnie ustawione jest tworzenie rzeźby typu grzbietów."subdivide" ale mozna również wybrać typ perlin noise , wtedy wychodzą góry o charakterze wulkanicznych stożków. W okienku z wodą w zasadzie dotychczas niewiele kombinowałem ograniczałem się głównie do zmiany koloru wody subsurface -diffuse color. Oczywiście pozostałe właściwości też zmieniałem ale rzadziej w okienku chmury w zasadzie pozostawiam domyślnie. w okienku atmosfera na ogół zmieniam tylko simple haze na 0% . Naturalnie wypróbowywałem też wszelkie różne mozliwości aby zobaczyć efekty Np załączone wcześniej obrazki z różową mgłą. W okienku słońce trzeba dużo na bieżąco ingerować . Wysokośc słońca ustawiamy głównie w zależności od deniwelacji terenu.Jeżeli deniwelacja jest bardzo duża rzędu 2 tys m wtedy ustawiamy słońce blisko zenitu .jesli deniwelacja jest mniejsza rzędu 400-700 m to ustawiam słońce mniej więcej pod katem 45 stopni..Ważne jest podobnie jak przy fotografowaniu obiektu aby tak ustawiac słońce aby nie świeciło w prost w kierunku kamery ani też wprost w kierunku obiektu. Ponieważ wtedy nie występują cienie i rzeźba jest mało widoczna . Najlepiej żeby to słońce było ustawione pod kątem prostym do lini kamera -obiekt. Praktycznie to tak wygląda ,że w tym okienku słońce klikam w rózne miejsca dookoła i za każdym razem patrzę na render preview jakby to wygladało. Gdy stwierdzę ,że oświetlenie jest właściwe wtedy renderuję obraz duży Ustawiam jego wielkośc na 800X600 .Oczywiście im większy obraz tym dłużej trwa renderowanie.Dawniej miałem słabszy procesor i aby wyrenderować taki obraz potrzebowałem od 5-do 10min a teraz ponizej minuty. Zauważyliscie na pewno że istnieją nieczynne przyciski np efects. Jest to wersja niezarejestrowana -bezpłatna i dlatego nie można oczekiwać że osiągniemy jakieś ekstra efekty w rzeźbie terenu lub teksturze. Nie można tutaj np dodać kamieni ,głazów ,drzew. Jest to dostępne w wersji testowej Terragen 2 beta. Tyle ogólników .Następnym razem napiszę cos o teksturze. a oto parę obrazków z wirtualnej wędrówki po półwyspie arabskim [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] |
||||||||||||||
|
slavko
|
Dzieki Spoko za kolejne porady To Twoje jeziorko w kraterze 1 klasa.
Coś obcego: |
||||||||||||||
|
skalista pystynia |
Spoko
|
Slavko trochę mogłem podnieśc brzegi tego krateru ... wyszło by lepiej
Ciekawe są takie połączenia w photoshopie jakie zapodajesz . Ta obca planeta ? słońce? zdaje się przygniatać zienię . Nie wiem Czy masz ale podobno jest ciekawa wtyczka Lunarcell do photoshop do "produkcji planet" A propo planet to w grafikach wiele jest planet które stopniowo przechodzą w kolor atmosfery Wygladają więc one mniej więcej jak sierp.Czy masz takie możliwości w Photoshopie. A tutaj zapodaję parę obrazków pustyni skalistej utworzonych juz dosyć dawno [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] |
||||||||||||||
|
slavko
|
Dokładnie tej wtyczki używam do planet. Tak można takie "sierpowe" planety, księżyce robić. Jak będe miał czas to zrobię i zapodam tutaj taki obrazek z "sierpowym" księżycem.
|
||||||||||||||
|
parę nowych |
Spoko
|
Tutaj parę nowych obrazków
drugi to krater księżycowy [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] |
||||||||||||||
|
Górskie grafiki |
|
||
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.