Forum BESKIDZKIE FORUM Strona Główna


BESKIDZKIE FORUM
"Tak mnie ciągnie do gór..."
Odpowiedz do tematu
Spoko


Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sucha Beskidzka

Slavko napisał > więcej nie będę zaśmiecał forum grafikami <

What ? To forum jest górskie a nasze grafiki to nic innego jak góry ...
Specjalnie po to ten wątek założyłem aby każdy tutaj mógł umieszczać swoje graficzne górskie projekty.

PS Jeśli chcesz to wyślę ci e mailem plik srf tekstury którą sam opracowałem To jest ten śnieg z zielenią . Jeżeli chcesz nieco wyrażniejsze kontury to tam gdzie jest atmosfera (okienka po lewej) musisz w miejscu simple haze dać wartoosć procentową zerową. Również w okienku po lewej można wybrać wodę ,wejść na subsurface i zmienic diffuse kolor wody na bardziej niebieski. Przyjemnej zabawy
Ja dziś wygenerowałem jakąś planetę .
Zobacz profil autora
slavko


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Żywiec

Very Happy
Planety i kosmos robię w photoshopie. Obiekty do krajobrazu można dodać właśnie w photoshopie lub cinemie mozliwości są ogromne.
Zobacz profil autora
Spoko


Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sucha Beskidzka

No tak niestety nie mam photoshop'a. W tym terragenie planety nie wychodzą dobrze a kosmos wogóle
Zobacz profil autora
slavko


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Żywiec

Ej się zakręciłem. Możesz przecież ściągnąć GIMPa to darmowy program a na nim również możesz łączyć kilka grafik w jedną.
Zobacz profil autora
grafika cd
Spoko


Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sucha Beskidzka

Dzięki Slavko . Pewnie go wgram kiedyś tylko muszę coś najpierw wyrzucić ponieważ mam mało miejsca na dysku

a oto kilka nowości

widok Mohave ze startującej rakiety

[link widoczny dla zalogowanych]

zbyt mocno wiało

[link widoczny dla zalogowanych]

Mające się ku sobie

[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
slavko


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Żywiec

Fajne Smile Szczególnie ta ostatnia takie futurystyczne Stonehenge i to światło na niebie Cool Bardzo mi się podoba.
Troszkę z innej beczki
Zobacz profil autora
darkheush
Stary zgred

Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Andrychów (Beskid Mały)

Hmmm.

Pobrałem z sieci Terragena i po kilku minutach zabawy wyszło mi takie cuś



Szukałem tutoriali przez gugla, ale nie znalazłem Sad Jeśli ktoś, coś znajdzie, niech da znać.


Ostatnio zmieniony przez darkheush dnia Pią 21:32, 13 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
slavko


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Żywiec

Tego linka dostałem od Spoko. Chyba się nie obrazi jak go tu zapodam
[link widoczny dla zalogowanych]
jest tam kilka tutoriali ale po angielsku.
Pytanie do Ciebie Spoko jako najbardziej zaawansowanego w terragenie Very Happy Jak zrobić lód? Zamarznięte jezioro czy rzekę?
Probowałem pół dnia, ale wyszło mi tylko coś takiego co mało do lodu jest podobne Sad


Ostatnio zmieniony przez slavko dnia Sob 0:33, 14 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
lód?
Spoko


Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sucha Beskidzka

Przedewszystkim witam Darkhesh w gronie miłośników Terragenu i wirtualnych krajobrazów. Cóż mogę powiedzieć .Tak wstępnie tutoriale dotyczą raczej technik bardziej zaawansowanych niż podstawowej obsługi terragenu. Myślę ,że po miesiącu będziesz doskonale władał wszystkimi okienkami. Na początek do swojego obrazka gór które wygenerujesz dodaj trochę koloru . W okienku Landscape kliknij przy surface open i wtedy powinno się otworzyć okienko z 4 teksturami srf wybierz np red desert i juz bedą ci się renderowały krajobrazy bardziej kolorowo.A gdyby po otwórz nie otworzyło się od razu okienko terragenu tylko inny folder to w tym otwartym poszukaj miejsca gdzie zainstalowałeś terragen i kliknij na folder terragenu otwórz i zaznacz red desert i otwórz .proste

Slavko nie ma specjalnych tekstur na lód .Myslę ,że w miarę dosyć Ci wyszło . Ja dzisiaj również próbowałem manipulować wodą (jej kolorami)i wyszedł mi taki lód .Tez chyba spędziłem na próbach ok godziny

[link widoczny dla zalogowanych]

a tu jeszcze takie jeziorka w kraterze

[link widoczny dla zalogowanych]

Będę tu trochę zamieszczał informacji o możliwościach lub jego brakach w terragenie . Ale panowie. Przedewszystkim wyprawy w realne góry Smile
Zobacz profil autora
darkheush
Stary zgred

Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 1367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Andrychów (Beskid Mały)

Dzięki panowie za porady, a i kolejne pewnie się przydadzą. Generalnie to dopiero od niedawna bawię się grafiką. Troszkę eksperymentowałem z fotoszopką (efekt tilt-shift na własnych zdjęciach, animowane gify itp.), a Terragen z możliwością renderowania wirtualnych krajobrazów to już dla mnie całkowita nowość Spoko jeśli o mnie chodzi, to ze względu na notoryczny brak czasu poznanie Terragena zajmie mi pewnie ze dwa miesiące albo i więcej, co nie zmienia faktu, że będę się bawił dalej

Spoko napisał:
Ale panowie. Przedewszystkim wyprawy w realne góry Smile


A to, to już jutro, ponieważ wreszcie na weekend w Beskidy zawitało słoneczko Razz
Zobacz profil autora
wirtualne wędrówki
Spoko


Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sucha Beskidzka

Parę słów odnośnie programu .Ja na ogół mam otwarte 4 okienka rendering control,landscape ,3D oraz landscape view/sculpture które można otworzyć po kliknieciu na czarne okienko w landscape.
Okienka tak mam rozmieszczone na pulpicie aby kazdego było widać trochę tak aby szybko przechodzić z jednego do drugiego. Okienko 3D jest dosyć istotne ponieważ na bieżąco renderuje widok w czasie przesuwania kamery strzałkami na klawiaturze. Mam więc uproszczony widok czy na przykład przed obiektywem kamery nie ma wyniesienia które by zasłaniało dalszy widok. jeżeli jest jakaś "plama" przesłaniająca widok to wystarczy podjechać strzałkami aż wyjedzie się na wierzchołek góry i odsłoni się widok.
Istotne jest również okienko landscape view/sculpture. w nim możemy kliknąc w którekolwiek miejsce aby tam znalazła się nasza kamera lub prawym przyciskiem myszy aby była w tym kierunku skierowana. Poza tym możemy skorzystać z drugiego przycisku w tym okienku i mamy wtedy narzędzie do Wypietrzania rzeźby(lewy przycisk myszki ) oraz wgłębiania "rycia" w ziemi (prawy przycisk myszki)
Rzeźbę mozemy również modelować w samym okienku landscape ustawiając żądane przez nas wysokości (najlepiej żeby deniwelacja nie była większa niż 800m ) możemy tam dawać glaciate. wtedy dno terenu się wygładza a wyniosłości ,szczyyty stają się "szczuplejsze"
Canyonism powoduju również spłaszczania dolin oraz tworzenie ściany grzbietu. Można tu również odwracać tworzoną rzeźbę . W okienku landscape domyślnie ustawione jest tworzenie rzeźby typu grzbietów."subdivide" ale mozna również wybrać typ perlin noise , wtedy wychodzą góry o charakterze wulkanicznych stożków.

W okienku z wodą w zasadzie dotychczas niewiele kombinowałem ograniczałem się głównie do zmiany koloru wody subsurface -diffuse color. Oczywiście pozostałe właściwości też zmieniałem ale rzadziej w okienku chmury w zasadzie pozostawiam domyślnie. w okienku atmosfera na ogół zmieniam tylko simple haze na 0% . Naturalnie wypróbowywałem też wszelkie różne mozliwości aby zobaczyć efekty Np załączone wcześniej obrazki z różową mgłą. W okienku słońce trzeba dużo na bieżąco ingerować . Wysokośc słońca ustawiamy głównie w zależności od deniwelacji terenu.Jeżeli deniwelacja jest bardzo duża rzędu 2 tys m wtedy ustawiamy słońce blisko zenitu .jesli deniwelacja jest mniejsza rzędu 400-700 m to ustawiam słońce mniej więcej pod katem 45 stopni..Ważne jest podobnie jak przy fotografowaniu obiektu aby tak ustawiac słońce aby nie świeciło w prost w kierunku kamery ani też wprost w kierunku obiektu. Ponieważ wtedy nie występują cienie i rzeźba jest mało widoczna . Najlepiej żeby to słońce było ustawione pod kątem prostym do lini kamera -obiekt. Praktycznie to tak wygląda ,że w tym okienku słońce klikam w rózne miejsca dookoła i za każdym razem patrzę na render preview jakby to wygladało. Gdy stwierdzę ,że oświetlenie jest właściwe wtedy renderuję obraz duży Ustawiam jego wielkośc na 800X600 .Oczywiście im większy obraz tym dłużej trwa renderowanie.Dawniej miałem słabszy procesor i aby wyrenderować taki obraz potrzebowałem od 5-do 10min a teraz ponizej minuty.
Zauważyliscie na pewno że istnieją nieczynne przyciski np efects. Jest to wersja niezarejestrowana -bezpłatna i dlatego nie można oczekiwać że osiągniemy jakieś ekstra efekty w rzeźbie terenu lub teksturze. Nie można tutaj np dodać kamieni ,głazów ,drzew. Jest to dostępne w wersji testowej Terragen 2 beta. Tyle ogólników .Następnym razem napiszę cos o teksturze. a oto parę obrazków z wirtualnej wędrówki po półwyspie arabskim

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
slavko


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Żywiec

Dzieki Spoko za kolejne porady Very Happy To Twoje jeziorko w kraterze 1 klasa.
Coś obcego:
Zobacz profil autora
skalista pystynia
Spoko


Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sucha Beskidzka

Slavko trochę mogłem podnieśc brzegi tego krateru ... wyszło by lepiej

Ciekawe są takie połączenia w photoshopie jakie zapodajesz . Ta obca planeta ? słońce? zdaje się przygniatać zienię . Nie wiem Czy masz ale podobno jest ciekawa wtyczka Lunarcell do photoshop do "produkcji planet" A propo planet to w grafikach wiele jest planet które stopniowo przechodzą w kolor atmosfery Wygladają więc one mniej więcej jak sierp.Czy masz takie możliwości w Photoshopie.

A tutaj zapodaję parę obrazków pustyni skalistej utworzonych juz dosyć dawno

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
slavko


Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Żywiec

Dokładnie tej wtyczki używam do planet. Tak można takie "sierpowe" planety, księżyce robić. Jak będe miał czas to zrobię i zapodam tutaj taki obrazek z "sierpowym" księżycem.
Zobacz profil autora
parę nowych
Spoko


Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 362
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sucha Beskidzka

Tutaj parę nowych obrazków
drugi to krater księżycowy

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
Górskie grafiki
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 3  

  
  
 Odpowiedz do tematu