Żywiecki i Mały na "okrągło".
Monia

Dołączył: 15 Mar 2009

W sierpniu udało nam się wygospodarować nieco więcej czasu i zawitaliśmy w rodzinne strony mego małżonka. Ponieważ dziewczyny wykazywały sporo chęci postanowiliśmy pomęczyć je trochę i oderwać się nieco od nizin.
Postanowiliśmy rozbić wycieczki "na okrągło". Podjeżdżaliśmy samochodem i robiliśmy pętlę ok. 12 - 15 km. Na pierwszy ogień poszło Pilsko i Babia. Potem już pozostałe góry nie robiły już na nich takiego wrażenia Very Happy i chodziły jeszcze chętniej. Byliśmy również na Leskowcu, Jałowcu, Rysiance oraz Czeretnikach (to już samotnie bez dzieci).

Odkryciem dla mnie był Jałowiec. To taki Dwernik Kamień Beskidów z przepiękną panoramą poczynając od Babiej, a kończąc na Śląskim. Miejsce przecudnej urody. Niewiele osób na szlaku.

Natomiast lekkim szokiem okazała się trasa z Rysianki do Żabnicy zielonym szlakiem. Szłam tędy 8 lat temu. Zapamiętałam tę trasę jako dość monotonne zejście cały czas lasem. Natomiast w chwili obecnej wycinka lasu związana zapewne chorobami świerków spowodowała, iż są stamtąd znakomite widoki na góry.

Widok z Jałowca

Zielony szlak do Żabnicy

Jesteśmy zadowoleni. Miło spędziliśmy ten czas a i udało nam się nie zniechęcić dzieci, co chyba jest największym naszym sukcesem. Very Happy

Więcej fotek [link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnio zmieniony przez Monia dnia Pon 17:36, 06 Wrz 2010, w całości zmieniany 3 razy

ładne słoneczne kadry Smile

może uda się i mi jeszcze w tym roku odwiedzić tereny beskidu żywieckiego lecz będzie to już raczej w jesiennych barwach!

Całkiem nie źle to wymyśliliście Smile
I oczywiście brawa dla dzieci

Mi się dwa lata temu, na przełomie grudnia i stycznia zdarzyło iść od Markowych Szczawin, przez Jałowiec, po Kocoń i żywej duszy nie spotkałem.
Na Waszych zdjęciach również widzę, że szlaki, schroniska czy ławeczki wokóschroniskowe raczej świecą pustkami...
Jak dla mnie poniższe zdjęcie rewelacyjne!:
Monia

Dołączył: 15 Mar 2009

Z tymi pustkami to różnie bywało. Małżonek stara się odpowiednio kadrować. Smile Faktycznie nikogo nie spotkaliśmy na Czeretnikach, bo miejscowych panów sączących piwko w pięknych okolicznościach przyrody nie liczę. W pewnym miejscu szlak był tak zarośnięty, że przedzieraliśmy się po krzakach. Widać mało uczęszczane miejsce.
Na Leskowcu też tylko kilka osób - pogoda niepewna! Jałowiec również niewiele. Pilsko i Rysianka w normie - przy schroniskach kręciło się trochę ludzi. Natomiast Babia stała się górą pielgrzymkową. Generalnie tłumy. Weszliśmy, dziewczyny chciały i udało nam się wyciągnąć rodzinę. Wolę tam bywać o innych porach roku, gdy jest mniej ludzi. Pamiętam kiedyś Xaga pisała, że była sama. To musiało być niezłe wrażenie.
Żywiecki i Mały na "okrągło".