Zaatakował nas las!

Pierwszy raz byłem fizycznie świadkiem takiego zjawiska.
Drzewa w lesie pokryte lodem po same czubki, wierzchołki aż uginały się pod jego ciężarem. Wiał dość silny wiatr i z rozkołysanych drzew spadał "deszcz" lodowych okruchów, od drobnych kawałków po wielkości pięści i większe. Wszystko spadało na twardy, zmrożony śnieg na dnie lasu.
Huk był potężny i ciągły, jakby wywrotki wysypywały gruz jedna po drugiej. Staraliśmy się iść tak by nie dostać w czapę ale i kilka kawałków lodu nas trafiło, na szczęście tych mniejszych.
A same drzewa piękne, jakby lodowe rzeźby.

W schr. na Skrzycznym, do którego doszliśmy z Ostreg, pusto Smile , w kominku ogień a w tle piosenki Breakout z płyty "Karate". Przyjemnie.
Dalsza część trasy standardowa- na Malinowską Skałę i w dół doliną Zimnika.
Pogoda piękna, mnóstwo lodowych karzełków, śnieg twardy bo jeszcze wcześnie. Istna sielanka. Dopiero przed południem śnieg zaczynał mięknąć i zapadaliśmy się nie miło ale nie ma co narzekać.

Zdjecia [link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Pią 8:01, 23 Mar 2012, w całości zmieniany 3 razy
mirek

Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1963

Skąd: wodzisław śląski

Tia ,jak kobiety.Piękne i niebezpieczne.
olo23333

Dołączył: 03 Mar 2009

Pękne te zdjęcia z "lodowej krainy" Piotrku!
A jak ze śniegiem w lesie też tak mocno zmrożony czy zapada się?

robią wrażenie te lodowe rzeźby Smile
sprocket73

Dołączył: 05 Mar 2011

Skąd: Jaworzno

Ciekawa ta końcówka zimy w górach. Szklisto lodowe drzewa robią wrażenie i poziome sople Smile
pedro

Dołączył: 03 Maj 2009

Skąd: Śląsk Cieszyński

Zdjęcia konkursowe. Piękne Very Happy

Lodowe drzewa robiły faktycznie wrażenie, choć jeszcze większe spadający z nich lód. No i pogoda świetna.
W sumie to sponatan był zupełny bo mieliśmy iść gdzie indziej, poplątać się znów między wychodniami ale dobrze się stało Very Happy

Olo, śnieg w lesie też zmrożony choć mniej ubity niż na szlaku i nie tak twardy jak na otwartej przestrzeni. Ale to z rana. Gdzieś koło 11, jak Słońce przygrzewało mocno to śnieg robił się już mniej przyjemny i wpadki się zdarzały.
Najlepiej (najtwardziej) jest na szlaku na otwartej przestrzeni. Twarda skorupa, czasem wręcz lodowisko.

Dołączył: 13 Wrz 2007

Ładne fotki, szkoda, że dopiero teraz je obejżałem, bo dzisiaj akurat po raz pierwszy podjechałem do ostrego i zrobiliśmy mały spacer doliną. A tak to pewno byśmy się trochę bardziej technicznie Wink ubrali i machnęli tą trasę w tak ładny dzień

Powiem, że świetne miejsce na pętlę, jak się uda to przyszły wekend ją zrealizujemy, może jeszcze trochę zimy u góry zobaczymy.

Ostatnio zmieniony przez andre dnia Nie 21:57, 18 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy

Czyli w dolinie Zimnika byliście?
Jak zejdą śniegi (a raczej lód z potoku) to polecam w niej przejść się samym brzegiem potoku. Ładne progi skalne, wodospady.

Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Nie 22:18, 18 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz

Dołączył: 13 Wrz 2007

Tak, przypomniałem sobie o tej dolince dzięki jednej z twoich relacji.

Wracaliśmy z żoną z Żywca i mielismy jeszcze zahaczyc o Szczyrk, jak już byłem w Lipowej, to wspomniałem o twojej relacji, no to wyciąglismy mapę ze schowka i za chwilę byliśmy na parkingu.

Miejsce faktycznie ciekawe i wiosną pewno zrobimy jak prawisz.

Przypuszczam, że parkowaliście przy "rondzie" z przystankiem. Kilkadziesiąt metrów dalej, za leśniczówką jest jeszcze jeden, mały parking i tam można wejść na ścieżkę dydaktyczną, która prowadzi właśnie wzdłóż potoku a później drogą w dolince wraca do punktu wyjścia (choć warto iść jeszcze dalej brzegiem).
Raczej rzadko jest na mapach zaznaczona ale trafić nie problem.

Dołączył: 13 Wrz 2007

Dokładnie, tam właśnie zaparkowałem, potem już idąc widziałem parking i tablicę informacyjną na nim, później w domu doczytałem jak ścieżka biegnie.

niesamowity lodowy świat... na ten spadający lód to by się kaski przydały Smile

No powiem Ci, że gdyby chcieć pochodzić wtedy po lesie bez kasku to przynajmniej poważne urazy by były, a może i zgon Rolling Eyes . Spadająca bryła lodu, ostra i z dużej wysokości to już nie wesoła sprawa.