Szlak "Halami Beskidu Żywieckiego" + Pilsko

Oraz widok na Babią Górę

Tu już Hala Miziowa

I na koniec milkowy szlak na Hali Lipowskiej

Ostatnio zmieniony przez Pete dnia Sob 19:45, 21 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz

Skąd: Chełm Śląski/Kraków

Naszą podróż rozpoczęliśmy od Mszy Świętej w Rychwałdzie k. Żywca. Następnie "na skróty" przejechaliśmy stamtąd do Sopotni Wielkiej. Było mglisto, ale całe szczęście, że nie padał deszcz. I etap naszej wędrówki zaczęliśmy wejściem na Halę Miziową zielonym szlakiem - 2,5 h. Po rozgrzaniu się w schronisku podeszliśmy na Pilsko. Niestety pech chciał, że ze szczytu kompletnie nie było widoków Sad . No ale cóż. Tak też bywa w górach. Następnie z Pilska zeszliśmy słowackim niebieskim szlakiem by dołączyć się do czerwonego polskiego prowadzącego z Hali Miziowej na Halę Rysiankę. I wtedy zaczęło się rozpogadzać. W naszej wyprawie towarzyszyły nam 2 turystki - Francuzka pochodzenia polskiego, która przyjechała z Lourdes odwiedzić swoją koleżankę z Bielska i razem postanowiły wybrać się na Pilsko i nie planowaną wcześniej Rysiankę.
Okazało się, że gdybyśmy na szczycie Pilska przesiedzieli z godzinkę to byłaby piękna pogoda Sad . Ale ja już Pilsko znam bo byłem w zeszłym roku przy wspaniałej aurze. Po urokliwej wędrówce dotarliśmy na Halę Rysiankę, która otworzyła przed nami piękną panoramę (zdjęcia powyżej). Po pobycie na Rysiance postanowiliśmy wybrać się jeszcze na Lipowskę, bo to tylko 15 min a w schronisku na Lipowskiej taniej niż na Rysiance (w tym roku już byłem na Rysiance ale to była trasa na Romankę). Po mile spędzonym czasie na Lipowskiej schodzimy przez Rysiankę niebieskim szlakiem do Sopotni Wielkiej. Szlak ten jest mi już dobrze znany (szczególnie podoba mi się końcowa część, kiedy się idzie drogą wzdłuż nazywanej przeze mnie "krainy wodospadów" potoku Sopotnia. I tak kończy się nasz szlak. Naprawdę polecam go wszystkim !!!
mateusz_j

Dołączył: 25 Sie 2006

Skąd: bielsko-b

Nienawidzę tego milkowego dziadostwa na Lipowskiej...
ammo

Dołączył: 18 Kwi 2006

mateusz_j napisał:
Nienawidzę tego milkowego dziadostwa na Lipowskiej...

Teraz milkowe szlaki, schroniska i niewiadomo co jeszcze są nie tylko w okręgu Lipowskiej. Fakt, że to konkretne schronisko zostało zdaje się najbardziej wyeksponowane przez te wszystkie reklamy, anonse, eksponaty i konkursy milki. Nie jest to niezbędne, zwłaszcza w takim miejscu jak schronisko górskie, ale po części dzięki temu mamy na placu przed schroniskiem całkiem wygodne i praktyczne siedzenia, ławki oraz parasole;)
kilerus

Dołączył: 18 Kwi 2006

Skąd: Monoklina Śląsko-Krakowska

ale nie to taka jajko-niespodzianka. troszke tandetne.

Skąd: z gór

milka ma teraz taka promocje ze jak sie zbierze chyba 6 piczatek z ich listy schronisk to mozna plecakk wygrac nawet calkiem calkiem:-)
pieknie Ttary bylo widac! Very Happy Cudo!!!!!!!!!!!!!!

Skąd: Chełm Śląski/Kraków

Ja dziś zebrałem 6 pieczątkę i w poniedziałek wysyłam po plecak.

Skąd: z gór

no widzicie czasem sie to moze przydac;-)
Pete a mozesz napisac jakie schroniska odwiedziles?
Pozdrawiam serdecznie!

Skąd: Chełm Śląski/Kraków

Wystarczyło odwiedzić Halę Lipowską, Klimczok, Skrzyczne, Orlicę, Halę Miziową i Stożek i plecak jest twój Smile

Pete napisał:

ja wiem ze 6 trzeba bo mi przewodnik ze Skoczowa mowil.....ale nie pamietalam jakie trzeba.bo w roznych pasmach mozna bylo zdobywac pieczatki...
Pete a moze wypiszesz je?
i do kiedy mozna sie jeszcze na to zalapac?
Pozdrawiam!

Załapać się można do końca roku. Oto te schroniska. Jest ich 15:
Morskie Oko, Kalatówki, Ornak, Polana Chochołowska, Orlica, Hala Szrenicka, Samotnia, Strzecha Akademicka, Skrzyczne, Stożek, Klimczok, Hala Lipowska, Hala Miziowa, Jaworzyna Krynicka, camping w Ustrzykach Górnych. Stokrotka jak będziesz na zlocie forumowym to ci mogę dać książeczkę bo mam 2. Mam w niej chyba tylko pieczątkę z Orlicy.