Mega szlak na Rycerzową

Dołączył: 02 Maj 2011

Skąd: Zagłębie Dąbrowskie

Witam ponownie!
Dziś przedstawię Wam relację z niedzielnego wypadu na Rycerzową.

Szlak: Ujsoły - Muńcuł - Kotarz - Przełęcz Kotarz - Wiertalówka - Wielka Rycerzowa - Mała Rycerzowa - Soblówka - Ujsoły.
Znaki Zielone do Bacówki na Rycerzowej, powrót znakami żółtymi do Soblówki i asfaltem do Ujsół.

Po dojechaniu samochodem do Ujsół około godziny 9.30 i przystosowaniu się do wędrówki odnajdujemy zielony szlak. Strzałka wskazuje Rycerzowa 3.15h:

Ruszamy więc w boczną uliczkę z takim oto horyzontem:

Jak widać było po deszczu, ale nas opad nie dopadł Very Happy Nawet na szczycie Rycerzowej witało nas słońce. Po około 300 metrach wędrówki uliczką, którą widać na powyższym zdjęciu szlak skręca w lewo i prowadzi przez łąki. Tu zaczyna się podejście. Trochę miedzy drzewami, krzaki, łąki. W dole widać zabudowania, a za nami jak narazie słabe widoki:

Po prześciu kolejnego etapu lasem trafiamy na zabudowania. Niewielka polanka i 3 lub 4 budynki. Zaraz za polanką spotkaliśmy 2 osoby wracające z góry. Nastepnie nudne podejście wiedzie aż do hali na Muńcole kiedy to wreszcie otwierają się jakieś widoki pod warunkiem, że jest pogoda Rolling Eyes Sama hala nie oszałamia wielkością. Oto zdjęcie kolegi, zrobione tuż po wyjściu z lasu i ukazaniu się tej hali:

Kolejnym etapem wędrówki jest już szczyt Muńcuła 1165 m. n. p. m.

A następnie szlak przebiega granicą rezerwatu przyrody "Muńcoł"

Po około 20 minutach wędrówki docieramy na Kotarz (tu niestety nie zrobiłem zdjęcia) a następnie grzbietem z brakiem widoków docieramy na Przełęcz Kotarz 975m. n. p. m.

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych] hmm... gdzie dalej? Very Happy

I po wielu nieudanych próbach jeszcze wspólna fotka przy pomocy pieńka i samowyzwalacza:

Od Przełęczy Kotarz szlak wiedzie już tylko w górę. Docieramy na Wiertalówkę (tutaj brak jakiegokolwiek oznaczenia szczytu więc intuicyjnie stwierdziliśmy nasza obecność na nim) Tam szlak skręca w prawo i docieramy do skrzyżowania ze szlakiem żółtym. Tutaj skręcamy w prawo i już dwoma szlakami kierujemy się do Bacówki na Rycerzowej. Pamiątkowe zdjęcie:

oraz pożywienie jajecznicą z 2 Jajek za 4,50zł, a następnie atak szczytowy na Wielką Rycerzową. Tu już warto obejrzeć się za siebie. majestatycznie wygląda Masyw Pilska. Doskonale widac jego wyższość nad otoczeniem, jednak kawałeczek dalej swoją boskość ukazuje Babia Góra.

Co prawda liczyliśmy jeszcze na Tatry, ale widoczność po raz kolejny nie uhonorowała naszego trudu Sad

Po kilku minutach osiągneliśmy szczyt Wielkiej Rycerzowej.

Następnie udaliśmy się przez Małą Rycerzową i polankę, gdzie góral sprzedaje oscypki w kierunku Soblówki. Na tym odcinku największe wrażenie wywarł na nas widok na Veľký Rozsutec.

Dalej szlak niewidokowy, prowadzi dosyć stromo w dół do samej Soblówki

Z Soblówki piechotką do Ujsół do samochodu, popas, przebranie i powrót wyjazd około 18.

Co chcę dodać od siebie to fakt, że takie przejście w naszym wykonaniu zajęło około 4 godzin, a nie 3.15 Zejście z Rycerzowej do Soblówki już mniej więcej zgadza się z czasem z tabliczek. Szlak Przyjemny i sympatyczny. Bez większych niespodzianek i utrudnień. Miejscami źle oznakowany, a w tych lasach występuje dużo "dzikich" ścieżek Smile

Wycieczka jak najbardziej na plus, żałujcie, że Was nie było Very Happy

Pętelka przyjemna

W okolicy Muńcoła są jakieś większe wyręby? Coś mi sie obiło o uszy, że szlak trochę zdemolowany po zwózce (ale może mylę miejsca Rolling Eyes )
901208

Dołączył: 02 Maj 2011

Skąd: Zagłębie Dąbrowskie

Ogólnie nasze góry są zdemolowane poprzez wycinkę drzew. Na Muńcole rzeczywiście - były jakieś przecinki aczkolwiek nie wiem jak wyglądało to wcześniej, ponieważ byłem tam pierwszy raz. Zdecydowanie gorzej wygląda żółty z Rycerzowej do Soblówki. Tam widać, że trwają regularne przejazdy pojazdami o niezwykle wysokim zawieszeniu. Koleiny mają głębokość do około 70cm może i więcej miejscami. Po deszczu armagedon...