Krokusowanie w Gorcach
sprocket73

Dołączył: 05 Mar 2011

Skąd: Jaworzno

Wybraliśmy się w rzadko odwiedzane przez nas Gorce. Zaplanowałem krótką i ciekawą trasę z atrakcjami. Rozpoczęliśmy w miejscowości Konina. Zaparkowaliśmy na parkingu pod położoną wśród krokusowych łąk leśniczówką

A następnie bezszlakowo zdobywaliśmy górę Mostownica. Miała tam prowadzić droga, ale w praktyce wyglądało to tak: Pięknie, ale trochę trudno. Potem było gorzej. Ślad drogi zniknął, powlaone drzewa, młodniki, bagienka, bardzo strome zbocza.

Jeszcze wyżej zrobiło się ładnie zielono.

I w końcu wyszliśmy na polany szczytowe.

Na których wypatrywaliśmy krokusów.

Gorczańskie krokusy są inne niż te w Beskidzie Małym. W BM wszystkie są bardzo podobne do siebie, taki lekki fiolet. W Gorcach mamy całkiem białe i mocno ciemno fioletowe oraz całą gamę stanów pośrednich.

Widoków nie było, przejrzystość bardzo kiepska. Pobliski Kudłoń i nieco dalszy Gorc słabo widoczne.

Ale krokusy doskonale widoczne, ustawiają się w rządku do zdjęć Smile

Grzbiet Mostownicy jest dość długi i idzie się taką uroczą ścieżką.

Do szlaków doszliśmy w okolicy Czoła Turbacza. Na tamtejszych polanach zawsze było sporo krokusów. Teraz również się nie zawiedliśmy.

Było fioletowe morze.

Ale co ciekawe było też morze krokusowo - przebiśniegowe.

Wiem, nie powinno się deptać... ale można zauważyć, że Junior lekko się nad krokusami unosi, a poza tym nikt nie widział. Nikt, bo nikt tych mórz krokusów nie oglądał. Byłem tym zszokowany. Do tamtej pory spotkaliśmy może z 3 turystów, potem w okolicach schroniska było więcej, ale i tak można powiedzieć, że ogólnie pustki. Podobno Chochołowską odwiedzają w tych dniach tysiące ludzi, a w Gorcach cisza i spokój.

Widok w kierunku Hali Długiej.

Turbacz - chyba najbrzydszy szczyt z KGP. Żadnych widoków, żadnego podejścia, obskurny obelisk, ale poszliśmy, bo ja nie tyłem tam z 20 lat, a Ukochana i psy nigdy.

Wracamy się na Czoło Turbacza. Na zdjęciu Szałasowy Ołtarz.

Następnie zielonym szlakiem w kierunku Turbaczyka, po drodze mijamy dwie przełęcze, z których na mapie schodzą drogi w dół, ale w praktyce nie było nawet ścieżki. Więc aby dojść do auta, znowu trzeba było trochę pochaszczować. Oj stromo było, ale Ukochana nawet słówkiem nie pisnęła. Chyba się wyrabia dziewczyna Wink

Można powiedzieć: kolejny słoneczny weekend - kolejna bardzo udana wycieczka Smile
pedro

Dołączył: 03 Maj 2009

Skąd: Śląsk Cieszyński

No super Exclamation Od czterech tygodni dzwonię co kilka dni do schroniska i pytam, czy krokusy już są. W ostatni piątek dowiedziałem się, że dopiero śnieg zszedł i krokusów jeszcze nie ma, a tu taka relacja Evil or Very Mad .
Mam w planie pojechać w niedzielę 6-go. Tylko czy jeszcze będą Sad
sprocket73

Dołączył: 05 Mar 2011

Skąd: Jaworzno

Hehe... to pewnie dlatego tak mało ludzi było na krokusach, bo wszystkim w schronisku mówią, że jeszcze ich nie ma Very Happy

W przyszły weekend powinny jeszcze być, przecież one nie kwitną wszystkie naraz. Ale wg mojej oceny maksymalny wysyp był właśnie w ten weekend.
pedro

Dołączył: 03 Maj 2009

Skąd: Śląsk Cieszyński

Dziś trafiłem o wiele gorszą pogodę niż Ty w ubiegłym tygodniu, ale na szczęście krokusy jeszcze były Very Happy

pawel.mat33

Dołączył: 13 Maj 2014

Ładne zdjęcia, chyba wybiorę się w tamte tereny.
mirek

Być w Gorcach i kolegi z forum nie odwiedzić ? Nie ładnie Wink
witkowski

Dołączył: 09 Cze 2014

Trzecie zdjęcie jest super, jak z władcy pierścieni.