Jaworki-Radziejowa-Przechyba-Scownica... 01.08.08...

Skąd: Nowa Huta/ Cracków

Dnia 1.08, o godzinie około 07:20 wyleźliśmy na trase (ja i mój tata ).
Ok. 8:00 doszliśmy do rozwidlenia dróg. W planie była Radziejowa, więc odbiliśmy na szlak czerwony. Mineliśmy skałkę bazaltową (której fot niestety nie posiadam - (nie dorobiłam się JESZCZE! cyfrówki :/ i zdjęcia cały czas robię komórkami Sad dlatego też po raz kolejny z góry sorx za jakość zdjęć...
Wracając do trasy... stopniowo zaczęły się pokazywać skąpane w (slabym jeszcze słońcu góry)
...widok na Wysoką (którą zdobyłam dzień wcześniej).

Słońce w pewnym momencie zaczęło niemiłosiernie piec. Uffff... Trasa chwilami robiła się męcząca i denerwująca. Może nie tyle co trasa, co muchy, które chwilami tak przeszkadzały, że nie można było zebrać myśli. Taaaa. Humor mi wyraźnie się popsuł. (jednakże szybko wrócił mi dobry nastrój) Wink

Na Rogaczach zrobiliśmy krótki postój... (trza było w końcu coś zjeść ;P)

... przełęcz Żłobki...

... po kilkunastu(dziesięciu??) minutowej wyrypie SZCZYT!!! i wieża. Wlazłam tam ledwo, telepiąc się jak osika na wietrze. Nie mam zdjęć panoramy, bo zbyt byłam wystraszona <lol>, żeby machnąć jakąś fotę. Ręce mi się trzęsły. Ojciec porobił pare zdjęć, jak bedę miała okazje to je wrzuce do fotorelacji Smile

... z wieży na Radziejowej, można było dostrzec ciemne chmury, które zbliżały się w naszą stronę. "będzie lać" pomyśleliśmy i ruszyliśmy w stronę Przechyby, mając w planach później zejście "końskim szlakiem" ...

... Już przy brak sił... OBJAWIENIE...

Przehyba, Prehyba... Jak kto woli. Schronisko, ufffff, można w końcu siąśc. Po kilku minutach od naszego triumfalnego wejścia do budynku, rozpadało się. Nie. Rozlało się będzie tu bardziej odpowiednim określeniem. Mnie to ucieszyło, bo lubie takie sytuacje. Tata mniej. Cóż. Dzięki temu nasz postój w schronisku trwał około 70 minut Very Happy... Deszcz ustąpił
O zejściu "szlakiem końskim" nie było mowy. Wybraliśmy niebieski do Szczawnicy. Zaczęło lekko kropić, trochę grzmieć, błoto umiarkowane, jednakże niektóre odcinki szlaku śliskie.

...Szczawnica w końcu. Nie czułam nóg, dlatego jak tylko ujrzałam w krzakach:

pomyślałam, że Bóg jednak istnieje i że to niezwykłe zrządzenie losu. Very Happy niestety, w stacyjce nie było kluczyków. Wrrrrr. Nie umiałam tego uruchomić, więc zostało mi liczyć na szybkostrzałki-cichobiegi barowe, czyli moje buty, których w tamtej chwili nienawidziłam.
... Olać to ...
Wodospad Zaskalnik... Taaaaa. Tu zatrzymaliśmy się na dłuższy czas. Moczenie nóg w zimnej wodzie wynagrodziło wszystkie trudy a widok krystalicznie czystej wody... hmmmm... trudno o lepszy koniec wycieczki...

... oczywiście później z buta jeszcze na dworzec busów w Szczawnicy i busem do Jaworek, ale tego już nie będę pisać Smile
Pete

Dołączył: 18 Paź 2006

Skąd: Chełm Śląski/Kraków

A jak często kursują busy do Jaworek ze Szczawnicy ?

Jakoś co 30 min. Smile
turystykon

Dołączył: 06 Cze 2007

Skąd: Rajcza

Świetna wycieczka! Gratuluję!

Pierwsze trzy zdjęcia oraz przedostatnie zdjęcie, bardzo mi się spodobały!