Hala Lipowska-cisza w sercu Beskidu Żywieckiego /14.08.11r/

Skąd: Gliwice

Tym razem wycieczka krótka, spokojna, w spokojne miejsce, które mimo sporej ilości stonki na szlaku jest jak samotna wyspa na morzu. Hala Lipowska.
14 sierpnia, sobota, długi weekend, niemal pewne rzesze niestrudzonych turystów szukających górskich wrażeń. Zaczynamy szlak z Sopotni Wielkiej Kolonia. Początkowo idziemy, wąską asfaltówką, później drogę gruntową, by po niespełna 30 minutach wejść w leśne ścieżki niebieskiego szlaku. Tak ścieżki, miejscami pozarastane, widać tłumy tędy nie wędrują. Dla nas to dobrze, tego właśnie szukaliśmy, spokojny szlak na zadeptane górskie beskidzkie trasy. Trochę zastanawia mnie ten niebieski szlak czy czasem trasa jego przebiegu nie została nieco zmieniona w stosunku do tego co mi pokazała mapa. Na zrzucie poniżej wykropkowany na niebiesko jest fragment którym szliśmy, tylko kiladziesiąt metrów idzie się drogą, która jest na szlaku, później odbija się w prawo. Według mapy idzie się dłużej drogą. Może, któś kto częściej tamtędy chodzi, albo mieszka w pobliżu jest w stanie wyjaśnić?!

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

Do Hali Rysianka ani jednej żywej duszy na szlaku! Jest pięknie! Przy schronisku na Rysiance, bajka się kończy, tłumy, ławki praktycznie wszystkie zajęte. Nie zatrzymujemy się, omijamy schronisko szerokim łukiem. Docieramy na Halę Lipowską, po drodze mijąc sporo osób. Pogoda raczej nie napawa optymizmem, jest ciepło, ale widoczność gorzej niż śrendia. Tatry widać, ale trzeba się trochę wysilić by coś zobaczyć, poczekać na właściwy moment.

Po odpoczynku i kilku zdjęciach stołujemy się w schronisku na Hali Lipowskiej. I tu szok! Ani jednej osoby w jadalni! Jak to możliwe, by w sercu Beskidu Żywieckiego, w takim miejscu nie było nikogo?! Kolejny powód dlaczego Kocham Lipowską! Zamawiamy obiad, coś ciepłego do picia.. I tak odpoczywamy prawie 2 godziny w spokoju i beskidzkiej ciszy.
Czas wracać. Przed schroniskiem 2 osoby robią sobie pamiątkowe zdjęcie. Reszta nieustannie napiera na schronisko na Rysiance. W sumie nie wiem co ich tam ciągnie, ale co tam, mi to odpowiada! Tuż obok krzyża niedaleko schroniska na H.Lipowskiej postawiono kaplicę. Jest nowa, jeszcze w maju jak byłem, nie było widać żadnych prac związanych z jej budową.

Przechodząc przez Halę Rysianka, zajrzeliśmy do schroniska. Jak zobaczyliśmy kolejkę, wyszliśmy. Na zewnątrz jeszcze więcej ludzi, niż jak wędrowaliśmy na Halę Lipowską. Ostatnie zdjęcia, i w drogę powrotną do Sopotni. Co ciekawe, jeszcze można było załapać się na borówki, o czym świadczy poniższe zdjęcie amatorów beskidzkich borówek.

Ostanie spojrzenie na Babią, panoramę z Hali Rysianka i w doliny.

W drodze powrotnej zastał nas deszcz, z każdą chwilą padło coraz mocniej. Jednak mimo tego, wypad uważam na udany. Można mimo tłumów na szlakach odnaleźć trasy i miejsca perełki, miejsca urokliwe, spokojne lub po prostu niedoceniane Wink

Lipowska zawsze była mniej oblegana od Rysianki. W sumie to dobrze, dwa schr obok siebie wiec jest wybór.
Beskidus

Dołączył: 20 Sty 2010

Fajne fotki Smile
eskimos

Dołączył: 18 Lis 2009

Skąd: Jędrzejów/Kraków

widzę że od czerwca się tylko pogoda zmieniła Smile

dokładnie z tymi schroniskami na tym odcinku nie ma problemu i jeszcze blisko na boraczą Smile

pogoda dała klimaty i zdjęcia dzięki temu nabrały kolorytu - ładnie Smile

Skąd: Gliwice

Zamierzam się tam jeszcze wybrać jesienią. Zimą byłem, wiosną i latem też. Myślę, że złota jesień z porannymi mgłami też będzie piękna! Ale to myślę nie prędzej niż w październiku. Jak pierwszy raz byłem na Rysiance i Lipowskiej, widokowo bardziej podeszła mi ta pierwsza. Po moim czwartym razie w tej okolicy szala przechyla się ku Lipowskiej. No i mamy z Lipowskiej widok praktycznie na całe Tatry! Cool

Trzeba tylko mieć szczęście je zobaczyć
100krotka

Dołączył: 11 Lut 2011

Skąd: Beskid Śląski

Piękne zdjęcie Smile
W tym dniu odwiedziliśmy Rycerzową Smile

Skąd: Gliwice

Jesień coraz bliżej, chyba najmniej o tej porze wędrowałem po górach. Czas to nadrobić. Tymczasem czekamy na relacje i fotki z Rycerzowej Smile
100krotka

Dołączył: 11 Lut 2011

Skąd: Beskid Śląski

Pablo M napisał:
Tymczasem czekamy na relacje i fotki z Rycerzowej Smile

Hehehe... Chyba, że przyjedziesz pomóc przy robieniu przetworów. Szybciej skończę i będzie relacja Wink