Gorce zimą 03-02-08
menelkij

Dołączył: 19 Lis 2006

Skąd: Glisne, hej!

Trasa: Koninki -> Turbacz -> Stare Wierchy -> Maciejowa -> Rabka.

Niedziela to nie najlepszy dzień dla włóczęgi. Przekonałem się o tym dzisiaj, kiedy okazało się, że kursy busów (Mszana Dolna – Rabka) są zawieszone w niedziele. Sprawiło to, że plany się nieco skomplikowały… Na szczęście (wspaniały) kumpel wstał o 7: 20 rano i zawiózł mnie do Koninek.

[7: 40] Wyruszyłem z Koninek niebieskim szlakiem na Turbacz. Wczorajsza odwilż i dzisiejsza temperatura -5 stopni sprawiła, że szlak w dolnej części był śliski. W górze dobrze przetarty. Na niebieskim szlaku nie spotkałem ani jednego turysty.

O 10 byłem na Turbaczu. Widoczność była dobra, choć tatry były trochę zamglone Śniadanie, kilka zdjęć i paru debili na skuterach. Sprawiły, że ze schroniska wyszedłem dopiero o 10:50.

Na odcinku Turbacz- Stare Wierchy spotkałem ok. 30 turystów, czyli ruch dosyć spory. Największe wrażenie wywarły na mnie wiatrołomy, które w zimie wyglądają niesamowicie. Na Starych Wierchach zameldowałem się o 12: 20 i pobyłem tam 10 min. Spłoszyły mnie wiadomości z radia, które gospodarz (specjalnie?) puścił tak głośno, że było je słychać na polu.

Kierowałem się nadal czerwonym szlakiem. O 13: 20 byłem na Maciejowej. Krótka regeneracja sił, herbata, kilka zdjęć i rozmowa z przemiłą panią kustosz. Po 30 min spędzonych w schronisku wyruszyłem do Rabki. W Rabce zjawiłem się o godz. 14: 40.

Zdjęcia na: [link widoczny dla zalogowanych]

Świetne zdjęcia!

Gratuluję udanej wycieczki!
keraj

Dołączył: 02 Lip 2006

Skąd: Gilowice / Tarnowskie Góry

No to byliśmy dziś po przeciwnej stronie Babiej Góry... ale widoki równie piękne jak z Śląskiego Smile Nic tylko było się cieszyć z tej pogody Smile

Skąd: Rajcza

Jasne, już teraz gratuluję udanej wycieczki... A ja tu w domu kuć na egzamin musiałem...
keraj

Dołączył: 02 Lip 2006

Skąd: Gilowice / Tarnowskie Góry

No ja też tak kułem Wink Po prostu jak za oknem taka pogoda to się nie da!!!
W sobotę było idealnie do "kucia" i mam nadzieję jutro też tak będzie... Nie samą nauką człowiek żyje... Very Happy

Egzamin nie zając nie ucieknie!! ;P

Tak na marginesie to w sobotę mi uciekł, ale jeszcze są terminy w poprawkowej Smile

Keraj napisał:

Ja dzisiaj kuję na mój ostatni egzamin (jeśli wcześniejsze zaliczyłem...) i pogoda jest po prostu genialna! Ciemno, czarne śniegowe chmury i powoli zaczyna coś prószyć... A góry dookoła powoli stają się białe...
Pete

Dołączył: 18 Paź 2006

Skąd: Chełm Śląski/Kraków

A najlepsze w tym wszystkim jest to, że najbliższy weekend ma być ciepły i słoneczny... Smile

Skąd: Rajcza

Raczej nie w moich okolicach... Jednak jak już wiele razy wspominano na Forum, ja osobiście nie ufam pogodynom i pogodynkom na tyle, żeby sobie ich słowami humor psuć... Ale jeśli powiedzą coś śmiesznego, to śmiać się będę Wink

mógłby być słoneczny, ale wołałbym z lekkim mrozikiem, bo mam zamiar poszusować
Mini

Dołączył: 08 Lut 2008

Witam,
mam pytanie w sprawie warunków pogodowych, precyzyjnie mówiąc chodzi m i ilość śniegu w Gorcach.
Czy orientujecie się może jaki poziom pokrywy śniegowej jest na szlakach na Luboń Wielki, Maciejową, Stare Wierchy i Turbacz?
Zdaje sobie sprawę że śnieg na tych trasach zalega ale pytam czy jest go dużo, czy trasy są wydeptane, i w jakim stopniu śnieg utrudnia wędrówkę...
Pytam gdyż planujemy wypad w te rejony...