Deszczowa Noc Kupały 2009

prognozy na weekend były generalnie kiepskie i, niestety, się sprawdziły... ale co tam deszcz dla Beskidolubów Very Happy

ruszyłem z przyzwoitką... znaczy się z Kaprem w piątek rano do Zwardonia, tam przeszliśmy granicę i w Skalitym czekaliśmy na pociąg do Oscadnicy. w pociągu bardzo zainteresowaliśmy jakiegoś starszego pana dokąd się to wybieramy, nawet sprawdzał ile waży plecak Kapra Very Happy w Oscadnicy zahaczamy o bar i wtedy zaczyna lać. po przymusowej dłuższej przerwie usiłujemy znaleźć jakiś sklep - ni ma... spotkany miejscowy obiecuje nas zaprowadzić do potravin - tyle, że nie powiedział, iż one są z pół godziny drogi od szlaku! w tym czasie dowiadujemy się szeregu "ciekawych" rzeczy od owego Słowaka i z drugiej strony sam muszę opowiadać o sobie (w ostatnim czasie to chyba modne, że na każdym kroku każdy Słowak/czka chce się czegoś o nas dowiedzieć i pomóc - to miłe, ale bywa czasem uciążliwe). wreszcie docieramy do sklepu, idziemy potem dalej asfaltem w kierunku ośrodka narciarskiego... długo, próbuję złapać stopa, ale nikt nie staje - w końcu podjeżdżamy autobusem. trasa wzdłuż nartostrady daje lekko w kość i zaczyna lać. przy końcu wyciągu stoi kilka budynków - wszystkie zamknięte na głucho Evil or Very Mad a zamarzył mi się syr... trochę przestaje lać, więc uderzamy w kierunku schroniska - momentami mamy ładne widoki z wędrującymi chmurami. w schronisku na Wielkiej Raczy - pusto. dopiero po jakimś czasie przychodzi sympatyczna grupa z Rzeszowa i przewodnik z Sudetów wraz z trójką dzieci. imprezujemy na werandzie, za oknem zaczyna lać...

w sobotę pogoda koszmar - mgła i leje non stop. dawno w takim paskudztwie nie szedłem. schodzę z Kaprem do Rycerki Kolonii po zakupy... babka musiała mieć niezły schiz, jak najpierw ja wszedłem do sklepu i "sześć piwa i rum (dla ekipy z Rzeszowa, ktora także idzie na Noc Kupały)", a potem Kaper wchodzi i "siedem Żubrów i flaszkę" Laughing uderzamy w deszczu sprawnie na Przegibek, gdzie straszą nas, że na Rycerzowej jest już tłum ludzi! jemy pierogi, kończymi piwo i szybkim krokiem podążamy do bacówki. na miejscu okazuje się, że jest raczej pustawo, ludzie schodzą się dopiero po nas. są już dwie Ele, wkrótce pojawia się międzynarodowe towarzystwo grajków, więc rozpoczyna się impreza Smile za oknem leje, w środku biba... po 21 przestaje padać (po 24 godzinach ciągłych opadów wypadałoby w końcu), robią ognisko... imprezujemy do 2, potem grzecznie spać w jadalni (spało tam w sumie z 10 osób). generalnie deszcze wystraszył pewnie mnóstwo ludzi, przyszli albo fanatycy (jak my Very Happy), albo ci co mieli rezerwację - mimo to impreza była bardzo udana Smile

co mi się nie podobało? ceny na Rycerzowej i momentami dość słaba integracja pomiędzy ekipą międzynarodową a resztą (choć przy naszym stoliku integracja osób mówiących po polsku była bardzo zaawansowana Smile)... no i trochę za krótko to trwało - o 2 przy ognisku już nikt nie został (nie licząc nawalonego Mietka, któremu pomogli dojść do bacówki), obsługa poszła się bawić w swoim towarzystwie w kuchni, a reszta spać... zabrakło "czwartej nad ranem", ale i tak było lepiej niż się spodziewałem patrząc cały dzień w niebo Smile

fotki:

Twoja fotorelacja jest świetnym potwierdzeniem tezy, że góry są piękne niezaleznie od pogoda. Zawsze mają swój niepowtarzalny urok...
Kaper

Dołączył: 05 Maj 2009

Skąd: Łaziska Górne

Taaa niepowtarzalny i mokry i błotnisty Razz

dwa filmiki z Nocy Kupały:

turystykon

Dołączył: 06 Cze 2007

Skąd: Rajcza

Świetna relacja! Noc Kupały jak zwykle pierwszorzędna!

Najlepszy był Mietek - miał on w ogóle jakiś plecak? Wink

a po co mu plecak, skoro piwo kupował w schronisku Very Happy
trotyl

Dołączył: 14 Lut 2009

Skąd: WARKA

No to bogaty człowiek , skoro tam kupował

no, przy tych cenach to za dużo pić się ich piwa nie dało Sad na szczęście niektórzy byli zaopatrzeni w dolinach Smile