21.01.2012 Beskid Mały - Bukowski Groń
sprocket73

Dołączył: 05 Mar 2011

Skąd: Jaworzno

Wreszcie wybraliśmy się obejrzeć zimę w górach.
Miałem dylemat z wyborem trasy, bo podobno śniegu z górach napadało bardzo dużo, a bieżące prognozy wspominały coś o silnym wietrze.
Pojechaliśmy do Bukowca i na przełaj doszliśmy do zielonego szlaku idącego grzbietem z Porąbki. W dole martwiłem się, że śniegu jest za mało - ledwie kilka, kilkanaście centymetrów, ale im wyżej tym więcej, zrobiła się piękna zima i można było radośnie zasuwać w rakietach.

Zostawiliśmy zielony szlak, który omija Bukowski Groń i wyszliśmy na szczyt - w końcu udało się znaleść "Aleję Limbową". Parę lat temu jej szukałem, ale nie znalazłem, bo rozglądałem się za szpalerem drzew po obu stronach drogi. Teraz bogatszy o wiedzę, że limb jest 5 i nie rosną w rządku odnalazłem wszystkie.

Wróciliśmy na zielony szlak i dalej wędrowaliśmy grzbietem. Były nawet widoki aż po Skrzyczne.

Ale psiarnia - połowa naszych.
W okolicach Trzonki droga była odśnieżona przez pług.

Beskid Mały zalesze kojarzy mi się z tabliczkami z Emalkentu Smile

Dalej Odbiliśmy na żółty. Przez Porębski Groń doszliśy do Złotej Góry, a następnie wróciliśmy do zielonego, ale nie po szlaku, tylko grzbietem odchodzącym od Porębskiego Gronia na południowy-wschód. Według mnie to jedno z najładniejszych i najbardziej widokowych miejsc w Beskidzie Małym. Poniżej widok z tej drogi na Wielką Bukową.

A tutaj na czerwono zaznaczony ten fragment trasy.

Fragment kapliczki na Trzonce.

Bezszlakowe zejście północnymi stokami Bukowskiego Gronia.

Widok na Kotlinę Oświęcimską.

I to by było na tyle. Bardzo udana wycieczka. O dziwo nic nie wiało i już myślałem, że prognozy się kompletnie nie sprawdziły. Ale okazało sie że w wyższych górach wiało - Na Babiej i Baraniej GOPR prowadzi akcje ratunkowe. A w B.Małym cicho i przyjemnie Smile
901208

Dołączył: 02 Maj 2011

Skąd: Zagłębie Dąbrowskie

Super wyprawa, ja jutro z rana atakuję B. Śląski, a w czwartek byłem na Pilsku. Szerszą relację zamieszczę niebawem, ale było momentami srogo i niebezpiecznie.
Wiolcia

Dołączył: 07 Lis 2010

Widoki i tak niezłe zważywszy na obecne warunki w górach Smile