2.08.2008 Lubogoszcz-Śnieżnica-Ćwilin

Dołączył: 18 Paź 2006

Skąd: Chełm Śląski/Kraków

2.08.2008
Mszana Dolna - Lubogoszcz - Kasina Wielka - Ośrodek pod Śnieżnicą - Przełęcz Gruszowiec - Ćwilin - Czarny Dział - Mszana Dolna

Wycieczkę rozpoczęliśmy we Mszanej przy kościele. Jako pierwsza z trzech gór Beskidu Wyspowego - Lubogoszcz. Początkowo zielony szlak wiódł wzdłuż drogi do najwyżej położonych przysiółków miasta. Wchodząc już do lasu spotykamy pierwszego grzybiarza. Znalazł tyle grzybów, że nie pomieścił ich w koszyku i część niósł w ręce. Wychodząc wyżej my też wypatrujemy pierwsze borowiki, które rosną przy drodze. Wchodzimy głębiej w las błyskawicznie zbieramy pół plecaka i całą reklamówkę grzybów. Nie uśmiecha nam się tego nieść zwłaszcza, że jeszcze nawet Lubogoszcz nie zdobyty, ale mówi się trudno. Pod szczytem Lubogoszczy urządzamy prawdziwą ucztę malinową. Mimo tych przerw zdobywamy przed czasem szczyt. Dobrze, że wierzcołek był odpowiednio oznaczony i w Beskidzie Wyspowym odpowiednio się o to dba. Zaczynamy zejście czerwonym szlakiem do Kasiny. Tu trafiamy na wycinkę drzew. Mija nas także crossowiec. Po 40 minutach znajdujemy się przed Kasiną Wielką. Na obu szlakach wiodących na Lubogoszcz nie spotkaliśmy żadnego turysty. W Kasinie udaje nam się kupić wiaderko na grzyby i idziemy w kierunku stacji PKP, gdzie rozpoczyna się szlak na Śnieżnicę. Obok znajduje się także dolna stacja wyciągu krzesełkowego także na tę górę. Szlak na Śnieżnicę jest bardzo męczący, szczególnie, gdy idziemy w upale. Nawet w Tatrach szło się lżej. Dochodzimy w końcowej fazie stokiem narciarskim do górnej stacji wyciągu i z niedowierzaniem widzimy mini bar i kilku ludzi. Kiedy byliśmy w dolnej stacji wyciąg - krzesłka nie chodziły. Na górze okazało się, że uruchamiają je co godzinę. Nabraliśmy tam sił, ale zrezygnowaliśmy z pójścia na szczyt Śnieżnicy, aby zaoszczędzić czas. Udaliśmy się więc do schroniska utworzonego w ośrodku rekolekcyjnym pod Śnieżnicą. Znajduje się tam także drewniana kaplica, a i ceny w schronisku są przystępne. Bardzo sympatyczne miejsce. Dalej szlak wiódł na Przełęcz Gruszowiec przy drodze do Nowego Sącza. Wstąpiliśmy tam do "Baru pod cyckiem" na domowe pierogi. Były wyśmienite. Polecam! Czekała nas jeszcze jedna góra tego dnia - Ćwilin. Po zaprawie na Śnieżnicę podejście na Ćwilin nie było takie uciążliwe i na polanie Michurowej - podszczytowej znaleźliśmy się po pół godzinie drogi z Gruszowca. Sam Ćwilin opustoszały. Bardzo spodobało mi się to miejsce. Ze szczytu rozciąga się rozległa panorama. Niestety tego dnia nie było takiej dobrej przejrzystości i nie widzieliśmy Tatr. Nad Ćwilinem zbierała się burza, ale za chwilę przeszła. Na szczycie spędzamy trochę czasu podziwiając otoczenie i rozpoczynamy zejście do Mszany. Początkowo szlak wiedzie lasem, a później mozolnie przechodzi między polami i łąkami. W końcowym fragmencie fatalne oznaczenie. Szlak ten jest raczej mało uczęszczany. Nie spotykamy nikogo prócz... quadowca. W Mszanie po drugiej stronie rzeki Mszanki obserwujemy jeszcze sesję fotograficzną młodej pary i w ten sposób kończymy naszą wycieczkę.

Fotki: [link widoczny dla zalogowanych]
_________________

Ostatnio zmieniony przez Pete dnia Nie 19:37, 03 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Do-misiek

Dołączył: 10 Cze 2007

Skąd: Leżajsk

Takiemu to dobrze! Tylko się włóczy i włóczy Wink PKP Piotrku Smile
turystykon

Dołączył: 06 Cze 2007

Skąd: Rajcza

Gratuluję kolejnej udanej wycieczki!

Wstąpiliśmy tam do "Baru pod cyckiem" na domowe pierogi.

Pierogi te powoli obrastają do miana legendy! Musze ich spróbować!