Trochę Słowackich Tatr Zachodnich

Skąd: B-B

No pięknie. Smile
Lubię Otargańce.
Widze, że na szlaku miałeś spokój.
tomix

Dołączył: 20 Wrz 2007

Skąd: B-B

Ogólnie ruch niewielki. Jedynie na granicy nieco większy, ale do zniesienia.
olo23333

Dołączył: 03 Mar 2009

Kurczę ja już sie w Taterki Słowackie od Bożego Ciała wybrać nie mogę Sad Do tego ostatnio kolano troche nie domaga a podejścia to już nie takie jak w Beskidach czy Sudetach...
Zdjęcia bardzo ładne.
Pzdr
Antyklina

Dołączył: 25 Sie 2009

Tatry Słowackie mają jednak dużo więcej uroku niż nasze Polskie ;/
skald

Dołączył: 09 Cze 2009

Skąd: Sucha Beskidzka

O, nie zgadzam się z przedmówcą Smile Wg mnie mamy po polskiej stronie Tatr mniej i niższe ale piękniejsze Smile
dmirstek

Dołączył: 23 Gru 2007

Oczywiście góry mamy piękniejsze, ale piękno to jest nieco przysłaniane przez liczbę ludzi bliżej dołu...

Widzieliście ostatnio na Onecie zdjęcia kolejki ludzi na Giewont?
Masakra, wierzyć sie nie chce. Trzeba mieć w czapie trociny by tyle stać. Jak kiedyś gdy mięso rzucili
dmirstek

Dołączył: 23 Gru 2007

Ostatnio wysyłałem koledze, więc mam trochę linków:
[link widoczny dla zalogowanych] - ciekawy, anty-stonkowy artykuł
[link widoczny dla zalogowanych] - obuwie na szlakach
[link widoczny dla zalogowanych] - jak sama nazwa wskazuje - "dyskretny urok Morskiego Oka"
[link widoczny dla zalogowanych] - co prawda nie onet, a wp, ale o tym wspominał Piotrek Wink
[link widoczny dla zalogowanych] - jest i onet Wink

Ostatnio zmieniony przez dmirstek dnia Pią 21:23, 28 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
skald

Dołączył: 09 Cze 2009

Skąd: Sucha Beskidzka

dmirstek napisał:

To prawda, ale nie ma sytuacji bez wyjścia. Tak naprawdę wszystko zależy od tego, kiedy i w jakich warunkach wyruszy się w góry. Moja żona pochodzi z Kołobrzegu i pomimo tego, że uwielbia góry do niedawna, z oczywistych względów, nie miała zbyt wielu okazji, by sporo po nich wędrować, a jeśli już, to celem były zazwyczaj stosunkowo najbliższe Karkonosze. Na dodatek jest nauczycielką, co w praktyce ogranicza możliwość minimum kilkudniowego pobytu w górach wyłącznie do miesięcy wakacyjnych. No ale mus to mus, więc wybraliśmy się w tym roku w Tatry na tydzień w lipcu. Obiecywałem sobie, że moja noga już długo nie postanie w Morskim Oku, ale w tej sytuacji postanowiłem, że jednak pomęczę się jeszcze raz w tym tłumie, bo jednak jeśli chce się zobaczyć Tatry "w pigułce", to otoczenie Morskiego Oka jest punktem obowiązkowym. I co się okazało? Tak się złożyło, że pojechaliśmy do Morskiego Oka w środku tygodnia (nie w weekend), a sytuacja pogodowa wyglądała tak, że rano w Zakopanem padał deszcz. Mimo wszystko zdecydowaliśmy się nie rezygnować z trasy, ponieważ sprawdziliśmy wcześniej prognozę pogody i wyglądała ona tak, że po rannych opadach miało się wypogodzić. I tak właśnie było - gdy dojechaliśmy do Palenicy Białczańskiej już nie padało, a gdy dotarliśmy do Morskiego Oka nad Rysami i Mięguszowieckimi było już błękitne niebo, zaś nasza dalasza wycieczka na Wrota Chałubińskiego odbyła się przy wspaniałej pogodzie. Ale dlaczego o tym piszę? Bo nie mogłem wyjść z zakoczenia, gdy okazało się, że nad Morskim Okiem nie ma żadnych tłumów, a na szlaku spotkałem mniej osób niż na niejednej trasie beskidzkiej! Jak widać więc takie sytuacje też się zdarzają. Nie wiem, jakie elementy miały na to wpływ, ale wiem jedno - jeśli wyruszymy w Tatry bardzo wcześnie rano, zwłaszcza poza weekendami, to tłumów można uniknąć nawet w środku lata na najbardziej uczęszczanych szlakach! A na takiej przepięknej, choć mało popularnej trasie, jak z Ciemniaka przez dol. Tomanową do chroniska "Ornak", spotkaliśmy bodaj czterech turystów idących w przeciwną stronę!
Natomiast jeśli ktoś wybiera się w Tatry np. w święto 15 sierpnia, to już jego sprawa, życzę powodzenia...