Mięguszowiecka Przełęcz Pod Chłopkiem 20.07.2014
Zgred

Dołączył: 10 Sie 2013

Podzielę się z wami moją niedawną wyprawą na "chłopka". Wybraliśmy się na trasę z dwoma kolegami samochodem. Zakopiankę przemierzyliśmy sprawnie i bez przeszkód. Zatrzymaliśmy się na szybkie zakupy w potrawinach po słowackiej stronie Łysej Polany. Tutaj miała miejsce zabawna sytuacja. Otóż po zakupach jeden kolega zatrzymał się przy samochodzie na dymka. Wyciągając papierosy z kieszeni musiał też wyjąć portfel, który nieopatrznie położył na tyle samochodu. Oczywiście o nim zapomniał SmileSmile Wsiedliśmy i zadowoleni z siebie i rządni wreszcie znalezienia się na szlaku, ruszyliśmy w stronę Palenicy. Kolega dodał gazu i dość ostro wszedł w zakręt ze Słowacji na drogę do Palenicy. Stojący przy bramkach górale nagle zaczęli krzyczeć i rękami wskazywali, żebyśmy się natychmiast zatrzymali. Kolega-kierowca pomyślał, że jest zakaz wjazdu, albo, że chcą jakąś opłatę czy coś i dodał gazu i pojechaliśmy zostawiając górali z podniesionymi rękami daleko w tyle. Dojeżdżamy do Palenicy, a tu zaraz za nami podjeżdża drugi samochód prowadzony przez jednego z tych z tyłu i wyciąga przez okno rękę z portfelem kumpla-palacza. Popatrzyliśmy po sobie i zaczęliśmy się śmiać do rozpuku. Taka zabawna sytuacja:)

Wracając do meritum - wyprawa była bardzo udana. Byłem pierwszy raz na tej przełęczy i widoki, zarówno na polską jak i na słowacką stronę są przepiękne. Co prawda chmury i mgła odrobinę przeszkadzały w podziwianiu otoczenia, ale stanowiła też wspaniały dodatek do nastroju i atmosfery tej trasy. Od jakiegoś czasu kręcę amatorskie filmiki z wycieczek. Poniżej daję link do filmu z tej wyprawy:
bigtyran

Dołączył: 16 Lis 2013

Skąd: Opole

Na filmie w momencie 5:24 widać taką długą wąską grań. Czy tamtędy wiedzie droga na Chłopka?

Ostatnio zmieniony przez bigtyran dnia Czw 14:18, 16 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
lowell

Dołączył: 10 Lis 2007

Skąd: Bielsko-Biała

Tak to jest szlak na Przełęcz pod Chłopkiem. O ile dobrze kojarzę jest to słynna Galeria prowadząca na Przełęcz pod Chłopkiem.

Zapraszam do mojej relacji z 2011 roku - [link widoczny dla zalogowanych]

pawelw

Dołączył: 06 Kwi 2021

Założenie spółki jeszcze nigdy nie było tak proste. Wystraczy skontaktować się z Optioffice sprzedaż spółekhttps://optioffice.pl/sprzedaz-spolek i oni już wszystko załatwią , a dodatkowo jeśli ktoś chce może nabyć już gotową spółkę z pełną dokumentacją. Po szczegóły zapraszam na ich stronę