Kryvań i zmienności pogody.

Kolejna wycieczka z Klubu Zdobywców. Na poprzedniej być nie mogłem, bo stołowałem się w Stołowych wiec tej już odpuścić nie mogłem.
A zaczęło się wspaniale- słoneczna pogoda, nie za gorąco a na horyzoncie Kryvań majestatycznie wołał do nas "wejdźcie na mnie, wejdźcie na mnie" Smile .Wiec poszliśmy.
Godzinka może minęła i zaczęły nadciągać mało przyjemne chmury i mgła w którą wleźliśmy ze złością. Czas leciał a mrok za nic nie chciał ustąpić :zly Zacząłem się zastanawiać czy aby w tym roku jakaś klątwa mnie nie dopadła, bo przecież w zeszłym Zawrat, Świnica, Mała Wysoka to była bajeczna pogoda a w tym niedawne Rohacze to klapa totalna. I tak idąc już pogodzony z losem szlak zaczął skręcać w prawo za grzbiet, tak z 15 min od łącznika szlaków pod Kryvaniem, a tu pełne zaskoczenie- błękit pojawia się coraz wyraźniejszy, w końcu też i sam Kryvań pięknie oświetlony Słoneczkiem Smile znów wołając "wejdźcie na mnie, wejdźcie na mnie" Smile. A wiec sesja, bo nie wiadomo na jak długo to przejaśnienie.
Przy łączniku szlaków siadam, czekam na resztę. Po paru minutach nadchodzą a w raz z nimi niechciana chmura i jej wilgotne macki.
Ruszamy na szczyt, mleko znów się rozlało, znów cieszą się tylko ci z lękiem wysokości bo dookoła nic nie widać :lol :rol . Ale już przed szczytem powoli zaczynają się pojawiać "okienka" z czasem coraz większe. W efekcie na szczycie mieliśmy piękny mix pojawiających się widoków przeplatanych kłębami chmur, rewelacyjna sprawa
Po godzinie siedzenia pogoda znów zaczęła się psuć i tak aż do dołu myło przeważnie smętnie z momentami bardziej słonecznymi.

Generalnie do rozdroża pod Krywaniem (a szliśmy od Podbanski Biely Vah) prócz naszej garstki turystów było może 6 na szlaku. Na rozdrożu już się zakłębiło, bo kupa luda szła od Trzech żródełek. Na szczycie już gęsto ale bez przesady, tłum zaczynał się robic po południu gdy schodziliśmy. W większości tego dnia napotkani turyści to rodacy.

Zdjęcia-> [link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Czw 23:07, 31 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
tango

Dołączył: 14 Lis 2010

Niektore zdjęcia naprawdę super! Choćby drugie od gory na tej stronie i to zdjęcie "w skałach" (w kopule szczytowej) z ujęciem od dołu .

No i wszystkie fantastycznie ostre, pewno z lustrzanki.
(Ja się na moim G12 zawiodłem, jeśli chodzi o ostrość zdjęć Sad )

A tu Cię zaskoczę Smile , to zwykły, cyfrowy aparat Fuji, trochę lepsza "małpka" a zdjęcia robione w "Auto". Wrażenie ostrości jest pewnie dlatego, że zdjęcia sa pomniejszone z oryginalnego rozmiaru do 800x600 i to się wszystko jakoś skondensowało. W oryginale są bardzie "miękkie" dla oka. Smile

Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Sob 8:07, 02 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
tango

Dołączył: 14 Lis 2010

Pewnie też przyczyniły się warunki pogodowe - ta jesienna wyżowa przejrzystość powietrza.

Niestety część producentów w części aparatów nie zapewnia małego stopnia kompresji zdjęć. Np. w starym prostym kompakcie Canon A590 IS są do wyboru aż trzy stopnie kompresji, a w dużo nowszym i dużo droższym G12 tylko dwa stopnie. Sad

-------
PS. Ja też fotografuję na ogół w trybie Auto, bo w górach rzadko mam siłę na bardziej zaawansowane ustawienia...

Ostatnio zmieniony przez tango dnia Sob 14:44, 02 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz

Ja mam ustawione tak, że zdjęcia z aparatu wychodzą w rozmiarze 3648x2736px. To średni rozmiar z tych które mogę wybrać a i tak w sumie nie potrzebuję nawet takiego rozmiaru, bo to już ma znaczenie jedynie przy bardzo dużych odbitkach.
Zbytnio też się na tych sprawach nie znam, aparacik ma robić zdjęcia za mnie, ja tylko kadr wybieram i ta zasada mi pasuje Very Happy
Kryvań i zmienności pogody.