Kasprowy Wierch w marcu...
lowell

Dołączył: 10 Lis 2007

Skąd: Bielsko-Biała

Bardzo rzadko odwiedzaliśmy Tatry zimą, można powiedzieć, że w tej kwestii jesteśmy laikami. Postanowiliśmy się do tego wyjazdu przygotować odpowiednio. Już na Babiej Górze testowaliśmy nasze raki, które na lodzie spisywały się wyśmienicie. Wysokie temperatury sprawiły, że nie wiedzieliśmy co tak na prawdę możemy spodziewać się na szlaku. Czy wszystko będzie płynąć wraz z ociepleniem? Jedno wiemy na pewno, czeka nas dobra zabawa!!! Pierwszego dnia naszym celem stał się Kasprowy Wierch!

Droga do Kuźnic zaczyna pomału płynąć pod wpływem wiosennego ocieplenia. Do Doliny Gąsienicowej zamierzamy dotrzeć przez Boczań. Pogoda jest rewelacyjna, jest ciepło, a przejrzystość bardzo dobra! Już nie mogę się doczekać, aż Dolina Gąsienicowa odkryje swoje zimowe oblicze przed nami. Momentami na szlaku jest ślisko, postanawiamy wykorzystać nasze raki, aby bez poślizgów dotrzeć do schroniska w Murowańcu. Naszym oczom odsłania się Giewont, który od wschodniej strony wygląda całkiem inaczej niż od Krupówek. Niektórzy żyją niestety tylko Krupówkami w Zakopanym.

Po chwili siedzimy już w schronisku w Murowańcu. Ciepła herbata, rozmowy o wszystkim i o niczym. Na Kasprowym podobno 1,20 śniegu, zastanawiamy się jakiej konsystencji będzie to śnieg.

Podejście pod Kasprowy trochę daj we znaki. Moja kondycja jeszcze nie najlepsza Wink Słońce powoduje, że jest na prawdę ciepło, nie ma w zasadzie wiatru, ale od czasu do czasu wieje od wschodu. I robi się chwilowa zadymka. I tak na przemian. Cisza i wiatr. Efekty tych kombinacji i mocnego słońca poznamy dopiero wieczorem Wink, a najlepiej widoczne będą następnego dnia z rana. W dobrych humorach zbliżamy się do szczytu. Barometr Piotra wskazuje już 1800 m n.p.m. Jesteśmy już blisko...

Jak to bywa w tego typu historiach, najlepsze przydarza się zawsze na koniec! Wink Zejście zielonym szlakiem z Kasprowego Wierchu do Kuźnic przez Myślenickie Turnie długo pozostanie w naszej pamięci!

Cała relacja i galeria zdjęć

Ostatnio zmieniony przez lowell dnia Wto 21:39, 24 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
angi
Wujek samo zło

Dołączył: 07 Cze 2006

Skąd: ...tam gdzie wiatr zawraca... czyli SJZ

Gratuluję wypadu Pozdrowionka:)
Norden

Dołączył: 28 Sty 2008

Skąd: Wojnicz

Piękne widoki i fotki z Kasprowego, zazdroszczę takiej pogody...

Widoczki faktycznie ładne.

Zabawę z zejściem mieliście nie złą Smile Filmy krótkie ale wymowne Very Happy
lowell

Dołączył: 10 Lis 2007

Skąd: Bielsko-Biała

Nawet nie wiedziałem, że tak to zabawnie wyglądało Wink

Hmm tylko mnie te zdjęcia podrażniły Very Happy
Kasprowy Wierch w marcu...