[fg] jak w niebie...kawałek Orlej Perci 12 IX 2009

W poniedziałek, 7-go września spojrzałam na prognozy pogody na najbliższy weekend - patrzę na południu 28 stopni, piękne słońce. Ale fajnie! trzeba się gdzieś w góry wybrać! Zaczęłam poszukiwania ekipy.
Jednak we wtorek prognozy zmieniły się na bardzo pesymistyczne a z kolejnymi dniami zmieniały się wg uznania synoptyków "to w lewo to w prawo".
Tylko jeden znajomy był chętny na wyprawę - reszta już miała plany bądź bali się złej pogody. Zaplanowaliśmy przejście kawałka Orlej Perci - od Zawratu do Koziej Przełęczy bądź dalej zależnie od różnych czynników...
No cóż - komu w drogę... wyjeżdżam z Andrychowa, na miejsce spotkania docieram z opóźnieniem. Kurczę... gdzie ci wszyscy ludzie tak wcześnie jeżdżą - o 5.00 - 6.00 rano w sobotę to się śpi!!! Confused Wink
Zostawiam uniaka w Skomielnej Białej przy kościele i przesiadam się do wozu Krzyśka. Pomykamy natrafiając na mgły, jednak przed samym Zakopanem się przejaśnia Smile
Zostawiamy autko pod Kuźnicami i ruszamy na szlak. Przy kolejce kłębią się dzikie tłumy. Doliną Jaworzynka, żółtym szlakiem pniemy się do góry. Pogoda taka sobie:

Na północy widać mgły

ale po minięciu Przełęczy między Kopami widoki stają się coraz lepsze:

Mały odpoczynek i śniadanko przy schronisku i ruszamy niebieskim szlakiem na Zawrat, nad Czarnym Stawem Gąsienicowym piękne widoki:

Pniemy się do góry, chmury/mgły wciąż fundują nam przedstawienie - raz nachodząc, raz usuwając się i odsłaniając widoki:

Na Zawracie mały popas wśród dzikich tłumów, oglądamy niesamowite widoki:

Ruszamy na Orlą Perć - jestem na niej pierwszy raz Smile Jest przepięknie, cudnie, kosmicznie, ciągle zatrzymuję się by zrobić zdjęcie, by powzdychać... hhmm... chmury i mgły tworzyły niesamowity klimat i widoki. Towarzysz wędrówki śmieje się, że nie powinnam chować aparatu, bo za chwilę znów go wyciągnę Smile

dopada mnie też widmo brockenu, ale nie zliczę ile razy... zatem mogę być spokojna o dalsze wędrówki górskie Wink

Śmigamy po łańcuchach i dochodzimy do okolicy Koziej Przełęczy, gdzie czekamy w kolejce do drabinki. Parę turystów trzęsło się na niej bardziej niż ona... Confused
zejście w białą otchłań

Przed zejściem zapada decyzja, iż będziemy schodzić żółtym szlakiem z Koziej Przełęczy na dół-do Doliny Gąsienicowej. Jak się później okazuje, była to decyzja najwłaściwsza, strzał w 10tkę.
Bezproblemowo pokonujemy drabinkę a na przełęczy widzimy jak zróżnicowana potrafi być pogoda w górach-patrzymy na południową stronę:

a my musimy zejść na północną stronę w tę białą otchłań:

Nieco niżej zaczyna padać, na szczęście łańcuchy pokonujemy jeszcze w suchych warunkach, najpierw kropi, później już intensywnie pada, ale z przerwami. Ja przekonuję się jak zdarte są już moje podeszwy w butach, wykonując dwa dość potężne i niebezpieczne ślizgi, na szczęście przytrzymałam się skał, pozostała mi tylko pamiątka w postaci ogromnego siniaka na lewej łydce. Confused
Robimy znów mały odpoczynek przy Murowańcu i w deszczu oraz w towarzystwie dzikich tłumów z parasolkami, w adidasach, tenisówkach docieramy do Kuźnic.
Wsiadając do samochodu oślepia nas błyskawica, słyszymy potężny grzmot - nam się udaje jej uniknąć, innym niestety nie.
więcej zdjęć [link widoczny dla zalogowanych]
heathcliff

Dołączył: 03 Lip 2009

no to ładnie zaszalałaś gratuluje

a tak poza tematem jak to mozliwe ze przy takiej pogodzie sa dzikie tłumy to już nie odstrasza stonki Exclamation to co musi sie dziac zeby została w domu Question

jak widać - z początku pogoda była super... więc się wybrali, doszli pewnie do Murowańca bądź do Czarnego Stawu Gąsienicowego i odwrót...
Na Zawracie było tak z 20-30 osób (więcej niż jak byłam dwa miesiące temu, kiedy była lepsza pogoda-pewniejsza) - nie wiem, może wszyscy myśleli: "wrzesień+niepewna pogoda=mniej ludzi w Tatrach" Smile
heathcliff

Dołączył: 03 Lip 2009

zapomnialem dodac ze zdjecia sa cudowne, ja lubie mgliste klimaty
(mgiełka jak najbardziej oczywiscie bez przesady)

Xaga popsułaś mi właśnie humor Wink Myślałem o weekendowym wyjeździe w Tatry, na początku w Zachodnie z noclegiem, w piątek padła jednak decyzja lajtowego pobytu w pobliżu właśnie Murowańca. Niestety nie pewna pogoda zmieniła plany i zostałem w Krakowie. Oglądając twoje zdjęcia w*******m sie na siebie, że jednak nie pojechałem Very Happy Ehhh szkoda Sad
Re: [fg] jak w niebie...kawałek Orlej Perci 12 IX 2009
Pete

Dołączył: 18 Paź 2006

Skąd: Chełm Śląski/Kraków

Jest na co popatrzeć... Wink A myślałem, że we wrześniu Tatry są choć trochę pozbawione turystów, a tu dalej dzikie tłumy...

xaga napisał:

Mówisz o tym? [link widoczny dla zalogowanych]

heathcliff napisał:
zapomnialem dodac ze zdjecia sa cudowne, (...)
dzięki Smile

taki1gość napisał:
(...) Myślałem o weekendowym wyjeździe w Tatry, na początku w Zachodnie z noclegiem, w piątek padła jednak decyzja lajtowego pobytu w pobliżu właśnie Murowańca. Niestety nie pewna pogoda zmieniła plany i zostałem w Krakowie.(...)
trzeba być stanowczym - myśmy stwierdzili, że o ile rano "nie będzie żabami rzucać" to jedziemy

Pete napisał:
(...)Mówisz o tym? [link widoczny dla zalogowanych]

tak-ale cóż... to chyba tak miało być-przeznaczenie... Sad

Ostatnio zmieniony przez xaga dnia Nie 15:18, 13 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
katmandu

Dołączył: 13 Lip 2009

Skąd: Wrocław / Bystra Śląska

Gratulacje, bardzo fajna wycieczka, lubię takie mgliste klimaty. A zdjęcie pt. "zejście w białą otchłań" naprawdę robi wrażenie!
chemica

Dołączył: 04 Wrz 2007

Skąd: Stargard Szczeciński

Świetne fotki, zwłaszcza chmury tańczące ze szczytami. No a słyszeć grzmot który wyciąga z ciała duszę nie jest do pozazdroszczenia.

Na wspominki mnie wzięło-6 lat temu spędziłam we wrześniu urocze 2 tygodnie w Tatrach, śmigając po nich codziennie...Ach, to był czasy! I towarzysz też...

Xaga, dosłownie jak w niebie Smile

tak było Very Happy
darkheush
Stary zgred

Dołączył: 04 Lut 2009

Skąd: Andrychów (Beskid Mały)

Xaga ale dałaś po oczach tymi chmurami Fajna wyprawa. Ten kawałek Orlej to mój ulubiony fragment, choć i reszta Perci jest niczego sobie Wink

dzięki a resztę Orlej kiedyś zrobię, nie wiem kiedy dokładnie, ale z pewnością się tam pojawię Smile
Bazyliszek76

Dołączył: 27 Kwi 2006

Skąd: Z Podbeskidzia

Świetna wyprawa,lekko podchodząca pod ekstremalną
Fotka Zamarłej Turni mną pozamiatała prayer
TNT'omek

Dołączył: 26 Mar 2008

Skąd: Kęty

Fajny wypad i extra fotki! Szkoda ,że tak go w tajemnicy utrzymywałaś bo pewno bym się wybrał z Wami Sad Może nastepnym razem?Smile