8.07.2008 Starorobociański Wierch (2176)
Pete

Dołączył: 18 Paź 2006

Skąd: Chełm Śląski/Kraków

Tatry - Dzień I

Do wylotu Doliny Chochołowskiej docieramy ok. godz. 8.00. To tu rozpoczyna się nasza tegoroczna wyprawa w Tatry. W planach Starorobociański Wierch. Żeby skrócić trochę drogi wsiadamy do kolejki "Rakoń", aby dotrzeć do Polany Huciska i ominąć monotonny szlak wzdłuż Chochołowskiego Potoku. Gdy kolejka kończy swą trasę ruszamy pieszo ku czerwonemu szlaku prowadzącemu na Trzydniowiański Wierch. Już na początku mija nas ogromne stado owiec oczywiście z bacą na czele. W samej Dolinie Chochołowskiej pustki. Wchodząc na szlak czerwony mijamy trzech leśników poprawiających drewniane "schody" prowwadzące na szczyt. Widoczność wspaniała. Dumnie prezentują się Kominiarski Wierch, Ornak i czekający nas Starorobociański Wierch. Szlakiem idziemy w 7 osób. Oprócz nas idą jeszcze 2 dziewczyny, ojciec z synem i turysta z Częstochowy (do Starorobociańskiego Wierchu nie spotykamy nikogo poza dwoma Słowaczkami). Potęga szczytów robi wrażenie zwłaszcza, gdy nie ma nikogo dookoła i szlaki są puste. Na Trzydniowiańskim krótka przerwa i atakujemy Kończysty, skąd podziwiamy Raczkowe Plesa. Szybko podchodzimy na Starorobociański Wierch - przyznam szczerze, że spodziewaliśmy się ostrzejszego podejścia. Na Starorobociańskim idealna panorama m.in. Bystrej, Błyszcza i Kamienistej. Na początku planowaliśmy schodzić Doliną Starej Roboty, ale po ustaleniach z pozostałą trójką stanęło na zejściu przez Ornak i Iwaniacką Przełęcz (dziewczyny pozostały w tyle). Gdy wchodzi kilku ludzi na szczyt, który był tylko dla nas postanawiamy schodzić - mijamy Siwą Przełęcz i robimy przerwę na Zadnim Ornaku wśród ogromnego rumowiska skalnego przypominającego Diablak. Potem już tylko Ornak właściwy i zejście do Iwaniackiej Przełęczy. Nasi towarzysze wyprawy udali się do Doliny Kościeliskiej, a my do Chochołowskiej. Spieszyliśmy się, bo trzeba było znaleźć nocleg. Na Polanie Huciska czekaliśmy sporo na kolejkę. I tak skończyła się wycieczka w pierwszym dniu. Wrażenia niesamowite. Trasa widokowa i przede wszystkim pusta. Polecam każdemu, kto chce zaznać ciszy w Tatrach.

Fotki: [link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnio zmieniony przez Pete dnia Pią 21:34, 11 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
turystykon

Dołączył: 06 Cze 2007

Skąd: Rajcza

Bardzo fajna wycieczka! Gratuluję!

Nie ma co, wypad Wam się udał. Twoje fotki raczej mnie skłonią do podjęcia za klika dni tej samej trasy co Wy
mirek

Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1963

Skąd: wodzisław śląski

Pete, ty to się wyszlajasz chłopie.
Bazyliszek76

Antyklina

Dołączył: 25 Sie 2009

Fajna relacja
8.07.2008 Starorobociański Wierch (2176)