Zlatý Chlum źródełkowo 05-06-2010

Korzystając z wolnej niedzieli postanowiłem wybrać się do naszych czeskich sąsiadów celem penetracji okolic Hrubýgo Jeseníka. Tym razem padło na okolice Zlatýgo Chlumu.
Z domu ruszam o 05:50, zabierając po drodze Michała i Natalię.
Samochód parkujemy w Rejvizie i, ok. 08, spokojnym truchtem, ruszamy na szczyt. Słoneczko jeszcze nie skwarzy, ludzi puki co nie spotykamy, trasa niezbyt wymagająca więc pełni optymizmu kontemplujemy przyrodę, podziwiając, co jakiś czas towarzyszący nam, po lewej stronie, szczyt Pradziada.
Na Zlatý Chlum, gdzie do 1955 stało schronisko, docieramy jako pierwsi turyści, mile witani przez osoby zarządzające obiektem restauracyjnym.

Po sympatycznej konwersacji dostajemy lornetkę celem bliższego zapoznania się z otaczającymi nas górami i udajemy się krętymi schodami na szczyt, wybudowanej w 1899r., wieży widokowej (http://pl.wikipedia.org/wiki/Wie%C5%BCa_widokowa_na_Zlat%C3%BDm_chlumie).

Upojeni cudownymi widokami przepłukujemy gardła wybornym piwkiem i, mijając kilka wybijających źródełek, docieramy do Krásnej Vyhlídki. Niebawem odbijamy zielonym i, znajdując liściasty dach nad głowami, przy rozkosznym chłodzie przepływającego Čížka, raczymy się kanapkami i ciastkami. Do samochodu docieramy, mimo niemiłosiernego upału, w wyśmienitych humorach. Trasa urzekała swą różnorodnością, znikomą ilością turystów, widoczkami na Przedgórze Paczkowskie, Zlatohorską Vrchovinę, Rychlebské Hory, Pasmo Orlika i okolice Pradziada.
Kolejny etap wypadu poświęcamy na zaspokojenie pragnienia w Jarnołtówku i podjeżdżamy do Dębowca, gdzie parkujemy samochód i podążamy ku kamieniowi granicznemu Królewskiego Miasta Prudnika, z 1730r., który wyznaczał granice posiadłości.
Niestety kamień mnie rozczarował, spodziewałem się kamienia sporych rozmiarów, mniej więcej takiego jak biskupi kamień graniczny pod Pradědem. No cóż, warto było się przejść, choćby dla przewietrzenia się Smile
Na pożegnanie z Sudetami podjeżdżamy pod Kozią Górę celem spenetrowania, wybudowanej w 2009r., wieży widokowej. Kilka zdjęć, kolektywne spożycie ostatnich kanapek tudzież ciasteczek i wracamy do domu, gdzie, wieczorem, osuszając zakupione w Czechach piwka, kontentuję się wykonanymi zdjęciami...Smile

Ostatnio zmieniony przez ecowarrior dnia Wto 12:03, 22 Cze 2010, w całości zmieniany 3 razy

Ładne miejsca.
Długo się idzie z Rejvizu na Z.Chlum?

Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Wto 12:53, 22 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz

Myśmy szli spokojniutkim tempem, z przerwami na posiłek i zdjęcia, z 2 godz.

To mnie trochę podłamałeś. Byłem w Rejvizie a ominąłem taka fajną górkę Evil or Very Mad
cezaryol

Dołączył: 20 Kwi 2009

Skąd: Opole

Piotrek napisał:

Jest jeszcze kilka miejsc, z których można dojść na Zlaty Chlum.