Masyw Śnieżnika w weekend majowy z kupą w tle ;)

wypad rozpoczęliśmy z Eco i Kaprem w knajpie w Opolu, następnie przenieśliśmy się do Wrocławia, gdzie o 1.30 w nocy z czwartku na piatek dojechała chemica. Po bardzo krótkiej nocy o 6.35 pociąg na Kłodzko - ludzi tłum, ale sprytny manewr Pudelka sprawił, że mieliśmy gdzie siedzieć Very Happy

w Kłodzku godzina przerwy (czas na sielankę pod dworcem) i szynobusem dojechaliśmy do Międzylesia (tutaj już mniej ludzi). przy okazji dowiedzieliśmy się od napotkanych chłopaków, że nie wpuszczono ich do schroniska na Jagodnej, a właściciel powiedział, że jego obiekt nie należy już do PTTK i ma wszystko w d...! ciekawe, wiecie coś o tym? bo na stronie swojej nadal reklamują się jako PTTK.

z Międzylesia ruszamy w kierunku Śnieżnika szlakiem niebieskim. na polach grzeje niemiłosiernie, ale w lesie zaczyna się mokry śnieg i sporo błota, co nieco spowalnia marsz. nie spotykamy prawie nikogo, za to w schronisku pod Śnieżnikiem już tłumy, ale jeszcze przyjmują na glebę. Po przerwie wychodzimy w kierunku domku myśliwskiego - najpierw trochę szukamy szlaku, a potem zastanawiamy się czy to na pewno ta droga (nigdy tam jeszcze nie byliśmy). Przed 20-tą dochodzimy do domku - ludzi sporo, ale jeszcze miejsce jest. Później dochodzą jeszcze następni i w sumie tak z 40-50 osób śpi tej nocy. Dwa ogniska, impreza, granie i śpiewanie - i tylko grupie harcerzy zaczęło to w pewnym momencie przeszkadzać, ale uświadomiono im że to chatka, a nie pensjonat.

Rano ruszamy na Śnieżnik granicą polsko-czeską, mijając po drodze ruiny schroniska ze słoniem oraz źródła Moravy. Na szczycie mocno wieje, ale jeszcze nie ma ludzi, więc podziwiamy w spokoju widoki. W schronisku szał stonki (podobno wieczorem już nie wpuszczali ludzi na glebę), turyści się wręcz kocą. Szlak czerwony w stronę Czarnej Góry to wręcz autostrada... na Czarnej Górze robimy postój i wspinamy się na wieżę widokową, obserwując przy okazji miejscowego batmana w kocu Very Happy potem zejście do Siennej, gdzie chcieliśmy uzupełnić zapasy, ale sklepu jeszcze sie tam nie dorobili Evil or Very Mad lądujemy więc w karczmie, dość drogiej, w dodatku na obsługę i posiłek trzeba było długo czekać, ale jedzenie było niezłe. na odchodnym poprosiliśmy o nalanie do plastikowej butelki piwa na wynos Cool obsługa po konsultacji z kierownikiem spełniła nasze życzenie Very Happy

trasa do Kątów Bystrzyckich to już pełen luzik. we wsi czeka na nas m.in. Buba, topeerz, jej znajomi (m.in. z forum sudeckiego) więc idziemy do szałasów gdzieś na polach. Szałas mały był w niezłym stanie, duży nieco rozwalony, ale szło się wyspać na sianku. a potem tradycyjnie - pulpa, wina, wódeczki, spirytusiki, piwa, granie, śpiewanie i przybijanie gwoździa przez niektórych Very Happy

rano powrót do Kątów i, niestety, do domu...

fotorelacja:

Ostatnio zmieniony przez Pudelek dnia Pon 14:22, 04 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Re: Masyw Śnieżnika w weekend majowy z kupą w tle ;)

Pudelek napisał:
(...)z Międzylesia ruszamy w kierunku Śnieżnika szlakiem niebieskim.(...)nie spotykamy prawie nikogo, za to w schronisku pod Śnieżnikiem już tłumy, (...)

a w tym tłumie nie widzieliście czasem młodego małżeństwa z półroczną córą? bo ponoć moja najmłodsza bratanica w piątek zdobyła schronisko w wózku Smile

fajna wyprawa Smile

osób z małymi dziećmi było sporo, zwłaszcza w sobotę, choć wózka sobie nie przypominam

Śnieżnik jest wyrąbisty!
Niezły wyjazd, Pudelek.

wygląda na to, ze się minęliście - mój brat był w schronisku ok. 14.00
Pudelek napisał:
(...)choć wózka sobie nie przypominam

ten wózek na pewno byś zauważył - pomarańczowy i prawdopodobnie jedyny na szlaku Very Happy

nie no, myśmy doszli przed 17 dopiero, z Międzylesia trochę nam zajęło Smile

Ten wypad był jednym z lepszych na jakich byłem Tego świstaka to se mogłeś darować...

ecowarrior napisał:
Tego świstaka to se mogłeś darować...

mogłem napisać "kupę", ale chciałem być kulturalny

mocne zdjęcia Very Happy wczoraj była tylko część, a dzisiaj... pupla rządzi Very Happy a w tle fajnie wygląda jak np. Kaper obalał resztkę Soplicy Very Happy
Kaper

Dołączył: 05 Maj 2009

Skąd: Łaziska Górne

A ja sie zgodze z Eco wypad bardzo udany. Soplica też dobra wiec trzeba było osuszyć, a pulpa okazał się wspaniałą zagrychą Razz

biorąc pod uwagę jak wiele alkoholi wymieszaliśmy to aż dziwne, że nikt tej Pulpy nie oddał później trawie Very Happy

Buba, fotki, jak zazwyczaj, wybitne!!
Witamy nowego forumowicza
Kaper

Dołączył: 05 Maj 2009

Skąd: Łaziska Górne

Ja bym sie tak na twoim miejscu "An....ku" tak nie cieszył Razz zart oczywiscie Wink

Nie żartuj w ten sposób, bo ciśnienie mi się podnosi...
Masyw Śnieżnika w weekend majowy z kupą w tle ;)