Karkonosze rodzinnie 10-15.10.2011

Witam,
Jako że jestem aktualnie na urlopie i przebywam z rodzinką w Karpaczu będę tutaj zamieszczał jakieś fotki z naszego pobytu Smile

Dzisiaj tj 11.10 odwiedziliśmy dwa wodospady - Szklarki i Podgórnej.

W oba miejsca z wózkiem, przy czym w Szklarskiej żadnych problemów z "podjechaniem" do celu, natomiast do Podgórnej mocno się napociłem w dojściu ze Złotego Widoku - było ciekawie i paru ludzi którzy mnie widzieli jak targam z wózkiem w rękach musiało sobie pomyśleć że niezły wariat ze mnie... Ale co - raz się żyje:)
W Kochanówce miła obsługa, zamieniłem parę słów z gospodynią (ludzi nad wodospadem było parę razy w brud - autokarem podjeżdżali na parę minut tam i z powrotem - ale nikt nawet po razitke, widokówkę czy tym bardziej napić się przysłowiowej herbaty nie wstąpił - powiedziała że to standard Sad wchodzą tylko czasami nieliczni i przeważnie tylko osoby będące indywidualnie.

Pogoda nawet dopisała - czasami lekko siąpił deszczyk ale można powiedzieć że dało się przeżyć Smile

PS - w okolicy grzybów zatrzęsienie - w dolinie 5 potoków (okolice Borowic) podgrzybki wysypały masakrycznie - mam nadzieje że do piątku się utrzyma bo wtedy mam zamiar z rana wyskoczyć Smile

Dołączył: 03 Mar 2009

Dzisiaj nasz czas spędziliśmy na spacerku po Karpaczu. Pogoda była w kratkę raz słońce raz deszcz ale czasami było na prawdę bombowo - chmury gdzieś w momencie znikały i pojawiały się świetne widoki. Zaliczyliśmy Zaporę na Łomniczce, Centrum Karpacza oraz Wilczą Porębę z malowniczymi Kruczymi Skałami Smile

Zapora nad Łomniczką

Krucze skały

dom Morgensterna

widok na kocioł wielkiegostawu i orlinek z okolic Wilczej Poręby i ośrodka WIDOK Smile

na Kruczych Skałach

Na koniec widoczek z naszego tarasu:

Jutro jak pogoda pozwoli bedzie troszkę górsko - planuję Snieżkę i stawy do południa ale samotnie...

dużo ludzi w Karpaczu? ja osobiście, co tam jestem, to zaraz ma ochotę uciekać gdzie pieprz rośnie

Skąd: Beskid Śląski

Oj piękny macie ten widoczek Smile Dla mnie te strony są kompletnie nieznane. Miło mi "poznać" je ze zdjęć i opisów. Czekam na dalsze relacje Smile I życzę dobrej pogody! Smile Pozdrowienia dla córci Smile

Ostatnio zmieniony przez 100krotka dnia Śro 20:20, 12 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz

Pudelek napisał:

Nie jest źle ale że pusto też nie można powiedzieć - dużo plecakowców widziałem. Oprócz tego około 50% knajp zamkniętych

a tak, to też słyszałem, że po głównym sezonie można się często odbić od drzwi. W grudniu kiedyś tam byłem (było mało śniegu, więc jeszcze brak narciarzy) i znalezienie otwartego lokalu było sporym wyczynem

Dołączył: 03 Mar 2009

Dzisiaj wszystkie moje plany walnęły w łeb Sad Miało być tak pięknie a wyszło ... jak zawsze Sad Z szybkiej wyrypy pozostał tylko spacerek po Karpaczu.
Ale nie było też aż tak źle, tylko te podejścia na skróty do Karpacza Górnego dały mi w kość - jednak pchając wózek można się nieźle napocić.
Ale może na początek fota "łysego" z dzisiejszej nocy

Na pierwszy strzał poszedl Wang - tutaj parę zdjątek i w drodze powrotnej kilka oscypków bądź scypków bądź po prostu pare serków z grila niewiadomego pochodzenia z żurawiną (każdy 2 PLN czyli bez aż takiej przesady)

Po Wangu czas przyszedł na odwiedzenie Karpacza Górnego gdzie kiedyś spedzałem bardzo dużo czasu i podejście ale już samemu bez pociechy i żonaki której niska temperatura dała trochę w kość na Dziki wodospad.
Chciałem pójść krótkim szlakiem z Białego Jaru ale tu wielki szok!!!! Nowy wycią długości może 400 m gdzie zorano wszystko co możliwe. Idąc de fakto terenem budowy zostałem krótko mówiąc trochę pogoniony i prawie doszło do rękoczynów przez to że robiłem "zakazane" zdjęcia ale ostatecznie upiekło mi się. Całkowicie rozwalony doszedłem nad "dziki" gdzie walnąłem pare fotek...

A tutaj Dziki wodospad:

I standardowo jak od poczatku tygodnia pogoda robi się po 15 tak i dzisiaj, chmury zimno i deszcz przeszły i znowu ukazała no może prawie ukazała się królowa sudetów...

No i oczywiście całej naszej króciutkiej wycieczce towarzyszył nam nie kto inny jak -> patrz niżej ("mały sk...")

olo23333 napisał:
Górnego dały mi w kość - jednak pchając wózek można się nieźle napocić.

A to święta prawda. Ja ostatnio na Abrahamów syna wywoziłem to się pociłem jak bym na Stoha wychodził Rolling Eyes Very Happy

Ładny urlop, jesień w pełni i najważniejsze- bycie w ładnych, przyjemnych miejscach z dzieciakiem.

Piękny ten wodospad!!!

Piękny ten hotel G. Wink I praktycznie nie rzuca się w oczy - tak wkomponował się w otoczenie

taki1gość napisał:

Dzisiaj zawitaliśmy tam z rodzinką na spa ale powiem jedno - że obłożenie to mają masakryczne - wyj.. parking a nie bylo gdzie stanąć.
Taki - co racja to racja "wpasowany" w otoczenie jest rewelacyjnie!Smile!

Cześć wszystkim Smile
Co się odwlecze to nie uciecze Smile - dzisiaj jednak było trochę górsko:)
Po 9 postanowiłem że jednak pozostawię moje pociechy i ruszę do góry co uczyniłem kwadrans przed 10. Jako że obiecałem że wrócę szybko z powrotem i udamy sie na basen, na Kopę dotarłem wyciągiem:)
Na dole pogoda całkiem znośna ale od około 1000mnpm można rzecz zima z prawie zerową widocznością...

Po zejściu z krzesełka ruszam szybkim krokiem do Domu Śląskiego przybijam pieczątkę i atakuję szczyt Śnieżki. Widać na może 3 metry a temperatura wg pomiaru w obserwatorium minus 8 stopni.
Na Śnieżkę docieram niebieskim - nawet w bardzo dobrym tempie - 18 minut.
Wchodzę do restauracji i rzeczywiście pozmieniało się bardzo - żarcie wybiera się z tacką a ceny swoją drogą masakra. Wziąłem herbatę i później żałowałem że nie kupiłem czegoś ciepłego ale po czeskiej stronie gdzie mimo bardzo wysokiego kursu korony do PLN i tak wychodziło coś 40% taniej. Szczytem dla mnie było że za podbicie pieczątki gościu woła "co łaska" podstawiając miseczkę... dałem 50 groszy i spier..stamtąd jak najszybciej się dało. Moja noga na pewno przez długi czas tam nie postanie!!!

Ze Śnieżki na dół czerwonym i dalej w kierunku Strzechy Akademickiej przez Biały Jar - od tego momentu zaczęły się nawet fajne widoki Smile i duuużo cieplej.

Do Strzechy też wlazłem tylko po stempel i zasuwałem nad Mały Staw. Miejsce jest moim ulubionym w Karkach i tutaj troszkę posiedziałem na ławce posilając się energetycznym napojem turysty z pianką firmy Piast:)
Wydaje mi się że parę fajnych fotek udało mi się ustrzelić. Podczas całej wycieczki najbardziej podobały mi się zmrożone jarzębiny Smile

Z Samotni niebieskim na dół, pod majestatycznymi głazami Smile obok Domku Myśliwskiego widzę tabliczkę że jest tam punkt it więc zasuwam po stempel który zawsze chciałem posiąść! Niestety dzisiaj mieli chwilowo nieczynne z uwagi na jakieś szkolenie w terenie Sad BUUUU ale nic następnym razem będzie więcej szczęścia!

Szybkim krokiem docieram do Polany - standardowa fota z tronem Lupusa...

i zasuwam do Białego Jaru drogą Bronka. Po drodze jeszcze punkt widokowy nad Przełomem Pąśnicy i po 13 melduję się w hotelu.

Jestem bardzo zadowolony z tej szybkiej traski - pogoda w pierwszej części bardzo sroga była ale potem było zaj...ie. Na szlakach ludzi mało z przeważającą liczbą osób po których widać było że z górami mieli już coś wspólnego. Niesmak mam tylko po "spodkowej jadłodajni" ale dzień na jak największy plus.

Jutro wracamy do domciu i jak ogarnę wszystkie foty to zapodam coś na piccasę Smile

Pozdrawiam!!!
Dedi

Dołączył: 15 Lip 2009

Skąd: Katowice

Ośnieżona jarzębina powoduje szybsze bicie serca. Piękna ! Very Happy
Opłata za odbicie pieczątki !? Evil or Very Mad A niektórzy oburzali się na płatny wrzątek Confused
Beskidus

Dołączył: 20 Sty 2010

Oba te zdjęcia wymiatają. Uwielbiam taką porę jesienno-zimową i te jakże ładnie złapane na zdjęciach przymrozki/szadzie Wink