Góry Izerskie w damskim towarzystwie

Dwa tygodnie temu wybrałem się z dwiema koleżankami w Góry Izerskie - chciałem to już zrobić w lutym, ale wypadek na nartach skutecznie mi to uniemożliwił. Zresztą teraz mogłem więcej pochodzić Smile

W sobotę była paskudna pogoda, więc doszliśmy tylko z Polany Jakuszyckiej do Orle, gdzie zdecydowaliśmy się przenocować, tym bardziej że podobno na Hali zalało mostek i przejście na sucho było niemożliwe. Siedzieliśmy sobie w jadalni i kosztowali piwo Izerskie, gdy nagle pani zza bufetu prosi mnie do siebie. "Gdzie pan ostatnio rezerwował nocleg?" Zgłupiałem, bo ostatnio rezerwowałem nocleg w Teplicach... mówię, że nigdzie. "Jak to nigdzie?! Tutaj pan rezerwował przez telefon, rozmawiał pan z męskim głosem!". Zgłupiałem jeszcze bardziej - o co w ogóle chodzi. Nagle dostaję olśnienia. Przez maila pytałem o możliwość noclegu, a że odpowiedzili po kilku dniach dopiero i tuż przed wyjazdem to nie odpisałem z potwierdzeniem. "Na drugi raz jak piszemy o potwierdzenie, a pan nie chce spać, to proszę odpisać!". Trochę dziwna sprawa rezygnować z czegoś, czego nie rezerwowałem... no nic, "za karę" zamiast do zbiorówki rzucają nas do 3-ki (a właściwie 5-ki) z odpowiednio wyższą ceną Confused

wieczorem robimy sobie jeszcze spacer wzdłuż Izery, potem do 22 siedzimy w jadalni przy ROBALACH Wink i piwku. Rano przynajmniej nie leje, więc spokojnie idziemy do Chatki a tam tłum ludzi... kolejka do bufetu - na pół godziny stania! Stanowczo brakowało jeszcze przynajmniej jednej osoby do obsługi. Nieco poirytowany wypijam czeskie Svijany i zostawiwszy plecaki ruszamy do kopalni kwarcu Stanisław. W między czasie robi się całkiem niezła pogoda. Na szczęście wieczorem Chatka jest już spokojna jak zawsze, a warunki tam zastane pozytywnie mnie zaskoczyły - pokój pachnie nowością po remoncie, jest prysznic, ogólnie super.

W poniedziałek biorę się za "Izerską Pętlę" - Chatka - Stóg Izerski (tłumy stonki, zostawiamy tam jedną koleżankę) - Smrek - czeską stroną do Jizerki i przez most graniczny powrót do Chatki. Jak liczyłem to jakieś 27-28 kilometrów, zajęło nam to około 9 godzin (w tym dwie godzinne przerwy) a szło się bardzo przyjemnie.

We wtorek już powrót do auta, ale inną trasą, bo ileż można chodzić koło Orle. Ogólnie wyjazd bardzo udany, poniżej galeria Smile

Ładny ten zachód Słońca na hali.
Dla mnie to góry prawie nie znane a po raz kolejny widzę, że godne przejścia.

Niezły wypad. Exclamation
galeon

Dołączył: 24 Lis 2010

Byłem w Górach Izerskich jesienią, na początku października - a jesień była zacna tego roku Wink
Pojechaliśmy z kumplami w okolice Kopańca bo mają tam dużo tras rowerowych i powiem, że się sporo najeździliśmy. Jak będziecie w okolicy to polecam świetny pensjonat - Willa Pod Zegarem.

Ostatnio zmieniony przez galeon dnia Śro 14:05, 26 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy