10.07.2010 Mały wyskok do Rudaw Janowickich

Skąd: Świdnica

Dzisiaj postanowiliśmy pochodzić po Rudawach Janowickich. Wyruszamy wcześnie rano z parkingu spod Korowych Jeziorek w kierunku wsi Wieściszowice i idziemy do góry drogą asfaltową w kierunki Rozkoszy. W Rozkoszy spotykamy szlak żółty, którym idziemy dalej do góry drogą szutrową. Szlakiem schodzimy z drogi i skrajem lasu dochodzimy do szlaku niebieskiego. Skręcamy w lewo i dalej już szlakiem niebieskim przez Przełęcz Rudawską wchodzimy na Skalnik. Na szczyt Skalnika szlak nie prowadzi, trzeba zejść ze szlaku i po około 20 metrach natrafiamy na kamień geodezyjny i tabliczkę informują o szczycie. Po zrobieniu kilku zdjęć wracamy na szlak i idziemy na Małą Ostrą, na której jest taras widokowy, z którego rozciąga się wspaniały widok na Karkonosze. Następnie schodzimy do byłego schroniska Czartak i idziemy dalej szlakiem zielonym przez Rędziny na szczyt Wielkiej Kopy. Podejście dość strome i przy tym upale jaki nam towarzyszył było wyczerpujące, szczególnie, że część podejścia jest zupełnie odkryta - łąka. Wielka Kopa (871) jest najwyższym szczytem wschodniej części Rudaw Janowickich, na szczycie są dwa miejsca widokowe z jednego rozciąga się widok na Góry Krucze, a z drugiego na Karkonosze. Po odpoczynku schodzimy z do Kolorowych Jeziorek, są to pozostałości po dawnych kopalniach minerałów. Najwyżej położone to Jeziorko Zielone – okresowe i najmniejsze. Zabarwienie pochodzi od wydobywanych tutaj minerałów miedzi. Poniżej jest kolejne jeziorko – Błękitne. Swoją barwę również zawdzięcza związkom miedzi, która tu występuje w śladowych ilościach. Ostatnim i najniżej położonym i jednocześnie największym jest Jeziorko Purpurowe. Zabarwienie wody spowodowane jest występującymi tutaj związkami żelaza. Wszystkie jeziorka są pozostałościami po wyrobiskach kopalnianych. Tutaj kończymy naszą wycieczkę. Trasa niezbyt trudna, z kilkoma podejściami, pięknymi widokami . Tereny piękne i mało uczęszczane, na całym szlaku spotkaliśmy około 10 turystów. Koło Kolorowych Jeziorek było już więcej zwiedzających. My spacerowaliśmy w bardzo wysokiej temperaturze co dodatkowo utrudniało naszą wyprawę. Szlak w większości prowadzi odkrytymi terenami, widokowo super. Szlaki dość dobrze oznakowane. Trasa godna polecenia na całodzienną wędrówkę.
Fotki tutaj:

mirek

Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1963

Skąd: wodzisław śląski

Wyrypiasta wycieczka.Jak piesek (Funia?) to zniósł?

Skąd: Świdnica

Ona z nami chodzi od zawsze, jest przyzwyczajona do wędrowania. Teraz to jest gorzej z powodu temperatury. Mamy specalny plecacek dla niej.
mirek

Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1963

Skąd: wodzisław śląski

Wiem ,widziałem.Całuski dla Funi za wytrwałość.
Ariel Ciechański

Dołączył: 10 Mar 2009

Skąd: Skierniewice

Widzę, że zgodnie z obietnicami podążyłeś naszymi śladami ;-D

Skąd: Świdnica

Tak jak pisałem planowaliśmy ta trasę, tylko w odwrotnym kierunku. Wy zaczynaliście od Jeziorek, a my kończyliśmy przy jeziorkach. Te górki są takie fajne, że od każdej strony moza spacerować. Planuje jeszcze kilka przejści po Rudawach. Tam przynamniej jest cisza i spokój.

Ostatnio zmieniony przez PiotrekP dnia Nie 19:51, 11 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz

Ładna wycieczka, bardzo ładna!

Rudawy ostatnio popularne wśród forumowiczów Smile