Ukraińskie Zakarpacie

Skąd: Beskid Śląski

Drodzy forumowicze,zwracam się z takim pytaniem-czy ktoś tutaj orientuje się jak wygląda sprawa komunikacji kolejowej,lub autobusowej na Ukraińskim Zakarpaciu?

Chodzi mi o połączenie z Użhorodu do Rachowa,lub gdzieś w tym kierunku.
Nie pytam szczegółowo o rozkłady jazdy,ale może ktoś podróżował w tamtych okolicach i może się podzielić jakimiś informacjami.

Za każdą serdeczne dzięki!

jezdzilam autobusem/marszrutka na trasie mukaczewo-tjaczow oraz tjaczow-rachow, nie zapadly mi w pamiec zadne problemy komunikacyjne.. na trasie uzhorod- mukaczewo na pewno sa dobre polaczenia...nie wiem jednak ile razy dziennie sa polaczenia i czy jest jakis bezposredni z uzhorodu do rachowa

Dzięki!
To już bardzo dużo.
Mam jeszcze pytanie czy przejście graniczne Michalowce-Użgorod można przekroczyć pieszo?

nie slyszalam zeby go ktos pieszo przekraczal, ale moze mozliwosc jest. Pieszo napewno mozna na ubla-malyberezny
dmirstek

Dołączył: 23 Gru 2007

W moim atlasie samochodowym "Slovensko" sprzed ok.5 lat napisali, że dla pieszych, rowerów, motorów, samochodów, autobusów i tirów bez ograniczeń wagi - czyli dla wszystkich.

Ogólnie - prawie każde przejście graniczne można przejść pieszo, wyjątkiem są chyba tylko Kukuryki, które są wyłącznie dla tirów...

na chyrow- kroscienko tez pieszo nie przejdziesz..

Skąd: Beskid Śląski

Dzięki za chęci pomocy,wróciłem i jesli kogos to może zainteresować,to połączenia na Zakarpaciu są moim zdaniem rewelacyjne.
Pociągiem z Czeskiego Cieszyna do słowackich Michalovec ruszyłem ok pierwszej w nocy. W Michalovcach byłem po ósmej rano.
Autobus do Użgorodu jechal przed dziesiątą.
Po jedenastej byłem w Użgorodzie.
Na ukraińskiej stronie wszystko potoczyło sie błyskawicznie.
Autobus bezpośrednio do Rachowa już czekał,kierowca jakimś dziwnym trafem wyłowił kumpla i mnie z tłumu podróżujących,zanim zdążyliśmy wymienić pieniądze i o zgrozo...napic się piwa Smile
Przyprowadzil "walutczika" i już za rownowartośc 20pln rozpoczęliśmy siedmiogodziną podróż do samego podnóża Czarnohory.
Sama ta podróż to już przygoda. W autobusie bylo około 50 stopni C ,koledze trafilo się miejsce na komodzie,która jak to komoda stała akurat z tylu autobusu.
Mi za sąsiada trafił się dziadek,który robił sobie skręty z gazety i docenił smak mojej kiełbasy Very Happy
W Rachowie byliśmy ok 19 tu jakieś jedzonko i piwko w knajpie,potem taxi 30pln i już byliśmy w Lugach,na początku szlaku.
Namiot nad Cisa rozbiliśmy już po zmroku...

Tyle moja podróż,ale z obserwacji wiem,że komunikacja typu autobus,marszrutka funkcjonuje na zakarpaciu doskonale.

Zresztą nie tylko na Zakarpaciu,bo wracaliśmy z Worochty przez Iwanofranowsk do Lwowa,potem Krakowa i wszystko odbywało się równie sprawnie,blyskawicznie i do polskiej granicy tanio.. Smile

dobrze wiedzieć, że bez problemu można się tam i spowrotem dostać

fajny opis podróży Smile

szkoda ze zdjec nie ma... fajnie by kawalkiem ukrainy oczy ucieszyc Very Happy

Ostatnio zmieniony przez buba dnia Sob 13:07, 30 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz