![]() |
![]() | ![]() |
Pudelek
Ogarniacz kuwety
![]() |
![]() |
wydaje mi się jednak, że mamy równać do Zachodu, a nie do "dobre i to"...
można było wybudować najpierw 1 pas jezdni, a po otwarciu kontynuować budowę drugiego |
|||||||||||||
|
![]() |
![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() | ![]() |
buba
![]() |
![]() |
co za paskudztwo... nie ma to jak wejsc na ladna gorke i widziec z niej autostrade na wiadukcie...
![]() |
|||||||||||||
|
![]() |
![]() | ![]() |
ammo
![]() |
![]() |
Swoją drogą do Zachodu można się równać, dlaczego by nie, tylko jak wiadomo Rumunia dotrze technologicznie do progów UE za 50 lat a Polska nigdy ![]() Ja patrzę na to wszystko nieco z innej perspektywy. Mieszkam kilka kilometrów u wylotu drogi (tej już oddanej) i jadąc w góry w 70% korzystam właśnie z niej, by szybciej dostać się do Węgierskiej Górki i dalszych miejscowości. Szybsze otwarcie było np. mi na rękę, rozumiesz ![]() ![]() Taka mała dygresja nt drogi nad Bałtyk: Chciałbym za życia pojechać sobie z Bielska Białej do Gdańska A1 z prawdziwego zdarzenia ![]() ![]()
Mogłoby to zachwiać równowagę w ruchu i wśród robót kolejnego pasa. Możliwe, że nie było więcej funduszy na materiały, maszyny i wykupywanie dodatkowej ziemi.
Ależ to wszystko dla dobra Twojego zdrowia, samochodu a także czasu ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Ostatnio zmieniony przez ammo dnia Pią 18:37, 19 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
![]() |
![]() | ![]() |
Pudelek
Ogarniacz kuwety
![]() |
![]() |
nie przesadzajmy z tą równowagą ruchu - gdy remontowano lub budowano A4 prace na sąsiednim pasie często trwały w najlepsze i jakoś równowaga byłą utrzymywana... przypuszczam że głównym powodem były fundusze. a jak to ma się ze strony słowackiej? |
|||||||||||||||||
|
![]() |
![]() | ![]() |
Pudelek
Ogarniacz kuwety
![]() |
![]() |
za Wikipedią:
Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu na odcinkach Bielsko-Biała – Żywiec oraz przejście graniczne - granica państwa. Na odcinku od Żywca do przejścia granicznego powstanie jedna jezdnia z zachowaną rezerwą terenu pod budowę drugiej. --- ta rezerwa to pic na wodę - jak już pisałem w Polsce nigdy jej jeszcze nie zagospodarowano na drogę. zresztą na wiadukcie takiej rezerwy nie ma. i ciekawi mnie co to za odcinek "przejście graniczne - granica państwa"? co do Słowaków to sprawdziłem i planują autostradę dwupasmową |
|||||||||||||
|
![]() |
![]() | ![]() |
ammo
![]() |
![]() |
Na odludziu budowa kolejnego pasa być może nie kolidowałaby z aktywnym otoczeniem, ale w mieście... jadąc w ubiegłym roku przez centrum Łodzi myślałem, że oszaleję. Tylko skwar, hałas, korki i 3 kwadranse przemierzania się przez to miasto. A to wszystko dzięki dobudowywaniu zjazdowych pasów oraz remontowaniu chodników
![]() A na Słowacji... przy granicy wszystko wygląda pięknie. Dalej to już zależy od miejscowości \ miasta. Przykładowo bardzo podobają mi się trasy okalające Małą Fatre czyli okolice Żyliny, Martina. Mimo wszystko stan tamtejszych dróg uważam za lepszy niż w Polsce. Są mniej garbate, mniej dziurawe i nieco szersze. |
|||||||||||||
|
![]() |
![]() | ![]() |
Pudelek
Ogarniacz kuwety
![]() |
![]() |
ja bym napisał - za dużo lepszy. i lepiej utrzymany. nie raz przejeżdzając zimą granicę widziałem sytuację, że w Polsce droga bielutka, śliska, a w Słowacji czarne |
|||||||||||||||
|
![]() |
![]() | ![]() |
ammo
![]() |
![]() |
To już jest w dużej mierze efekt skąpstwa gmin. Posypywanie drogi solą czy piaskiem nie byłoby wskazane, gdyż lepiej utrzymywać szosę w stanie 'białym' i przy tym bez zbędnych wydatków (wówczas nie widać dziur
![]() ![]() |
|||||||||||||
|
![]() |
![]() | ![]() |
ammo
![]() |
![]() |
A tu odcinek drogi w miejscowości Przybędza:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|||||||||||||
|
![]() |
![]() | ![]() |
mateusz_j
![]() |
![]() |
możesz tak mniej więcej napisać jakie wzniesienia widać po której stronie...? bo niezbyt mogę sobie wyobrazić co jest gdzie
![]() |
|||||||||||||
|
![]() |
![]() | ![]() |
ammo
![]() |
![]() |
Wszystkie wzniesienia na zamieszczonym zdjęciu należą do B. Śląskiego. Na pierwszym planie (lekko z prawej) niezalesiona Matyska z krzyżem, natomiast całe pasmo w tle (od lewej) to grzbiet na czele z zalesioną Jaworzynką (nad Radziechowami), nieco dalej Wytrzyszczona. Szczyty Magurki Radziechowskiej, Zielonego Kopca i Malinowskiej są zasłonięte, jednak z prawej strony w chmurach dobrze widoczna jest kopa Skrzycznego
![]() Mniej więcej tak to wygląda, choć nie często bywam pieszo w tych stronach. To raczej miejscowość przejazdowa jak widać na załączonym wyżej obrazku. Zdjęcie nie jest moje. Znalazłem je w necie ![]() |
|||||||||||||
|
![]() |
![]() | ![]() |
mateusz_j
![]() |
![]() |
dzięki za opis. masz namiary na więcej takich zdjęć z tamtych rejonów?
tak nawiasem mówiąc, ta wietrzna aura teraz taka, że aż strach się zapuszczać pieszo w jakiekolwiek wędrówki. |
|||||||||||||
|
![]() |
![]() | ![]() |
ammo
![]() |
![]() |
Na www z którego ściągnąłem tą fotkę nie było już więcej obrazujących trasę ekspresówki. A gdzie szukać? nie zastanawiałem się nad tym głębiej. Na tą fotkę trafiłem w sumie przypadkiem czytając newsy portalowe ![]()
A gdzie tam, jutro się biorę. I dojazd nową droga ma się rozumieć ![]() |
|||||||||||||||||
|
![]() |
![]() | ![]() |
mateusz_j
![]() |
![]() |
w sumie też bym mógł iść w góry "na kozaka", ale ostatnio mnie taka myśl naszła - skoro rejony Magurek w B. Śląskim - Radziechowska, Wiślana, okolice Baraniej itd wyglądają tak drastycznie ze względu na wiatrołomy, to jak tam musiało być właśnie podczas ówczesnych wichur? Aż strach o tym myśleć...
|
|||||||||||||
|
![]() |
![]() | ![]() |
ammo
![]() |
![]() |
Obecnie w wymienionych przez Ciebie okolicach nie było wiatromomów, przynajmniej przez tą wichurą
![]() ![]() Zresztą nie wiadomo jaka jutro będzie aura... |
|||||||||||||
|
![]() |
![]() | Beskid Ekspres | ![]() |
|
|||
![]() |
![]() |