na skrót z drogi na pewno trafi, bo szlaban widać z tej drogi. a potem prosto w górę. ja akurat wyszedłem na szlak, nie na przysiółek, ale to było w owe straszne Walentynki, gdzie śniegu było od kolan do z każdym metrem więcej... gdybym próbował przejść przez pola, to pewno już bym stamtąd nie wyszedł - raz podjąłem próbę przedostania się z drogi przez drzewa właśnie na pole - gdy wpadłem w zaspę większą ode mnie to zrezygnowałem... podsumowując - idąc od szlabanu cały czas w górę będzie tam potem zakręt w prawo i zakręt w lewo i dochodzimy do szlaku zielonego, skąd do Chatki jest może 300 metrów - bez śniegu to 30-40 minut, w zimę szedłem ponad 3 godziny, w tym ostatni odcinek szlakowy prawie godzinę (co ja mówię, ostatnie kilkadziesiąt metrów kiedy widziałem już chatkę - i śmiejącego się Staszka Very Happy - zajęło mi z 20 minut...)

Skąd: Bytom

Dzięki bardzo, taraz mam jeszce wiekszy apetyt. Smile

Pudelek napisał:

Jutro o 7:00 jadę na gibasy z rodzinka.
Najpierw do "Basi", potem na groń Smile
Powiedzcie gdzie najlepiej zaparkowac auto?

Kris_61 napisał:
Powiedzcie gdzie najlepiej zaparkowac auto?

my zawsze zostawialismy w gospodarstwie w basiach, po lewej stronie, naprzeciw ostatniego przystanku.

Ostatnio zmieniony przez buba dnia Pią 20:04, 18 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz

Skąd: Bytom

Byłem i wróciłem Smile W tamtą stronę zatrzymałem się po drodze na przłęczy Kocierskiej. Totalna komercha Sad Uciekliśmy czym predzej z tamtego miejsca. Pojechalismy do "Basi", potem doliną do końca asfaltu, gdzie droga odbijała w prawo. Początkowo zielonego szlababna nie było widac, bo był otwarty i przysłaniały go krzaki. po chwili jenak bez problemu go wypatrzyliśmy. Później jeszcze tylko ok 30 min. i byliśmy na grzbietowym groniu Gibasów.
Pieknie położone schronisko, cudowne widoki. Nawet Tatry było widać, tak w przesmyku pomiędzy pasmem Polic i Babią, nad "Krowiarkami". Patrząc przez lornetkę wyglądały na postrzępione dwa wierzchołki przypominajace Rochacze.
Jednak nie jestem tego pewien Wink
Potem udaliśmy sie dalej w droge na łamaną i potrójną.
Pod Potrójna buduja jakis hotel górski Sad
Mieczkos

Dołączył: 29 Wrz 2009

Witam

na Gibasach po raz pierwszy byłem w 1991 i potem, latem zimą aż do 1997
potem była dłuuuuuuga przerwa i dotarliśmy tam dopiero w lipcu tego roku
no a potem II Zlot czyli 21 rocznica 4 września 2009

to miejsce niezapomniane

a Staszek to kopalnia wiedzy o historii całego obszaru i niesamowicie pamięta ludzi i z wieloma utrzymuje kontakt

Skąd: Bytom

Bardzo klimatyczne miejsce Smile Chętnie chce tam powrócic, jak najszybciej. Juz mam zaplanowana trasę.