zbynio

Dołączył: 05 Maj 2006

Skąd: Andrychów

buba napisał:
ja bardzo lubie beskid maly, w porownaniu ze slaskim jest calkiem super! zwlaszcza lubie okolice lamanej skaly, miedzy innymi chatke na potrojnej Very Happy i wciaz mam motywacje tam jezdzic , bo bylam 3 razy i nie znalazlam groty...wiem ze ze mnie niezla ofiara Wink ale lazilam po lesie tam i spowrotem tam gdzie powinnam a grota sie przede mna ukrywala Wink
ale chyba calkiem moim ulubionym miejscem sa gibasy. Taki przysiolek jak z dawnych lat, same drewniane, pachnace chaty! i jeszcze ten widok!
Tak masz rację do groty bardzo trudno trafić,jak nie wiesz nie znajdziesz.Najprościej dojść do niej z Rozwidlenia szlaków na Mladohorze(nie wiedzieć dlaczego ktoś tam powiesił tabliczkę PRZEŁĘĆŻ u ANULI).Jak będziesz pod tablicami informacyjnymi to kieruj się na wschód wąską scieżką przaz las ,bez oznakowania ,jakieś 10 min. dojdziesz do szerokiej drogi ,i skręć w lewo ,po paru minutach zobaczysz po prawej stronie kapliczke na drewnanym słupie.zaraz za nim płynie potok,kieruj się wzdłuż niego,a,sam cię zaprowadzi wprost na Jaskinie Komonieckiego,będzie po lewej stronie.Pozdrawiam Dzbonek z Andrychowa Cool
zbynio

Dołączył: 05 Maj 2006

Skąd: Andrychów

ammo napisał:
Mieszkam pod Czuplem i Magurką Wilkowicką Very Happy - w Łodygowicach, także z domu mam na Czupel 1.30h Very Happy.
Na Magurce byłem dokładnie 23 razy (w tym wczoraj )
Na Czuplu 19 - też wczoraj.
Nieźle padało i była fajna burza. Dzięki temu zrobiłem czasówkę z domu do schroniska, bo się bałem że mnie piorun pie***** Shocked
Co do innych rejonów B. Małego... nie lubię Hrobaczej Łąki. - nawiedzone to miejsce, poza tym prowadzi tam droga asfaltowa... Nie przepadam też za Żarem - zbyt sztuczna to góra i opiewa ją zbyt duża cywilizacja. Lubię z kolei rejony wspomnianej przez Ciebie Łamanej Skały (nie szedłem jeszcze z Lasu\Koconia - znasz może ten szlak?), Jaworzyny nad Czernichowem - lubię ją za widoki, dzikie tereny i za leśne przysmaki - przedewszystkim ostrężyny .
Ja znam dobrze,często tam chodzę tylko w odwrotnym kierunku,jak smigam z Leskowca na Babią,Ale jak chcesz iść z z Lasu/Koconia(niebieski) to do Mladohory masz pod górke cały czas ok.2 godz.Szlak prowadz prawie cały czas przez las,tak że na ładne widoki nie masz co liczyć,no może za wyjątkiem przysiułka Gołasie z tamtąd widać pasmo Pewelskie.

Skąd: Monoklina Śląsko-Krakowska

dzisiaj prawie trafilem do groty

prawie
bo moja mapa jednak nie jest wystarczajaco dokladna
ale mam 95% pewnosc, ze jest tam gdzie mi sie wydaje

a wiec tak:
gdy bedziemy pod kosciolem w lasie (bo chyba sie tak sie to odmienia) kierujemy sie na zachod az zobaczymy po prawej stronie szkole. zaraz przed nia skrecamy w prawo i caly czas idziemy ta asfaltowa droga az sie asfalt skonczy. a skonczy sie przy boisku. my kierujemy sie w lewa odnoge prowadzaca przez rzeke. caly czas podarzamy ta polna droga i dalej kierujemy sie nia w las. dochodzimy do rozwidlenia, z wyraznymi dwiema lekko kamienistymi drogami lesnymi. skrecamy w prawo lekko w dol. niedlugo pozniej pojawia sie obok drogi rzeka. droga ta dojdziemy do groty. jeszcze tylko jedno rozwidlenie, gdzie nalezy wybrac prawa odnoge.

Skąd: Gilowice / Tarnowskie Góry

No ja trafiłem 1 raz do groty przez użycie ...słuchu Smile Tak, tak, szliśmy i nie wiedzieliśmy, gdzie, ale usłyszeliśmy szum tak jakby wodospadu i bingo!!! Grota jak znalazl i 3 metrowy wodospad Smile

Poza tym Beskid Mały jest moim ukochanym Smile Szczególnie okolice Gibasów i polanka na granicy administracyjnej Ślemienia z Łękawicą. Okoliczne skałki, groty czy "dziury" (jaskinie) dodają mu uroku Smile
W zimie też troche miałem przygód, raz z sylwestra wracaliśmy z Gibasów pieszo do ..Żywca!!! Nie było żadnego busa, a na stopa tez nikt nie chcial wziasc przemoknietych turystow, a przecieranie szlaku z Gibasów do Łękawicy było przednie!!! Smile

Tu znajdziecie relacje z jedej z moich wypraw na Gibasy oraz fotki Smile
Stokrotka

Dołączył: 17 Kwi 2006

Skąd: z gór

keraj napisał:

Tu znajdziecie relacje z jedej z moich wypraw na Gibasy oraz fotki Smile

Fajna relacja...Ale na dole zobacz...<p i </body>...Popraw to sobie chyba ze juz nie zalezy...

Pozdrawiam!

Skąd: Gilowice / Tarnowskie Góry

Wiem, dzieki, ale za duzo informacji na stronie i błędy sie zdarzaja Smile

a mi sie pies podoba

Skąd: Gilowice / Tarnowskie Góry

Piesek fajny, ale lepiej sie do niego nie zblizac Smile Szczegolnie jak jest na lancuchu, kiedys siedzial w chatce i my obok niego, ale stres byl Smile

no i bylem w grocie
wyjezdzalem z dolu
jaskinia jedyna w swoim rodzaju
naprawde warto ja zobaczyc
troche ludzi nawet tam bylo, no coz niedziela
ponizej jeszcze najwiekszy w beskidzie malym 3 metrowy wodospad
powyzej mala kaskada
nastepnie gibasow wierch
tak wlasnie warto troszke zboczyc i wyjsc ten kawaleczek przez las na szczyt bo widok jest masakryczny, dalej przez gibasy
pozniej jeszcze czarne dzialy
kurde juz myslalem, ze bedzie mial mi kto popilnowac gratow i czuwac nade mna ale goscie nie doszli jakos, szukali czarnych dzialow i poszli za daleko, nie wiem jak mozna to miejsce minac jak sie go szuka
pozniej zamczyska, super
szczegolnie to jedno miejsce mnie rozbraja ale jak bedziecie to zobaczycie
a jaki widok, poprostu kosmos
zawsze sie dziwilem, ze na mojej mapie jest widok ze sciszkow gronia, myslalem, ze to taka zapchajdziura ale dzisiaj zmienilem zdanie. widzialem jednak takie dwa ostre szczyty gdzies daleko miedzy babia gora, a pilskiem, ktore chyba nie byly opisane na tej panoramie z mapy
ale wycieczka super najlepsza w te wakacje. Very Happy

kilerus napisał:

No na Łysinie nigdy nie widziałem coś Tatro podobnego, ale koło Gibsów jest punkt, gdzie widać 2 ostre szczyty Tatr Smile

naprawde nie wiem czemu tak dawno nie jechalem tym szlakiem jest swietny wedlug mniej jest lepszy niz czerwony glowny beskidzki, a jednak ludzie wola tamten, ale wycieczka super najlepsza w te wakacje. Very Happy

Dla mnie ten szlak jest jednym z najpiekniejszych w Beskidach, widoki niepowtarzalne Smile

wiesz troszke oszukalem
ja jechalem dalej na zachod bez szlaku czyli nie skrecajac w dol na polnoc zielonym. polecam taki wariant bo wlasnie tam sa takie super widoki.
zaraz za scieszkow groniem sa takie przysiolki i stamtad widzialem te dwa szczyty, ale jakos nie moge uwirzyc, ze ich nie widac ze scieszkow gronia bo to w sumie blisko.

Skąd: Gilowice / Tarnowskie Góry

Ten przysiółek to właśnie będzie Łysina (od drugiej nazwy Ścieżków Gronia) i faktycznie widoczki są imponujące!!! Ale ja nigdy akurat tam nie trafiłem na super widoczność, a żeby zobaczyć Tatry to taka musi być! A bardzo możliwe, że jednak widać.

Mnie w tym widoku urzeka, że jest wszystko od Skrzycznego do Babiej!
Jezioro Żywieckie, Kotlina Żywiecka z Grojcem, Pasemko Pewelsko-Ślemieńskie no i piekne dalekie widoki!!!! Po prostu super!!!
Polecam też zima Smile

A propos Łysiny... parę fotek
Bazyliszek76

Dołączył: 27 Kwi 2006

Skąd: Z Podbeskidzia

A może te dwa szczyty to nie były tatrzanskie,tylko mogly to być np. Rozsutce w Małej Fatrze