[fg] Piątka na 5-tkę

Niedziela 17-ty luty, 4.45 rano, budzik dzwoni niemiłosiernie...
zwlekam się z łóżka, wyglądam za okno...kurczę - nic nie widać, jeszcze ciemno.
Śniadanko, pakowanie i o 6.00 wsiadam wraz z liczną grupą członków i sympatyków Koła PTTK Chałupa do wynajętego autobusu. Cel obrany - Tatry, Dolina Pięciu Stawów.
W drodze zatrzymujemy się przy schronisku na Głodówce, by trochę "pofocić", opłacało się:
Później lądujemy w Palenicy Białczańskiej i stamtąd idziemy do Wodogrzmotów Mickiewicza. Śnieg skrzypi pod nogami, dość nieźle mrozi - prawie każdy "osiwiał" - świetnie wyglądali brodaci faceci Very Happy Skręcamy w prawo na zielony szlak w Dolinę Roztoki. Przed Siklawą odbijamy na czarny szlak. Jest ostro pod górę, w śniegu wydeptane ślady, ale trzeba wysoko podnosić nogi - śniegu jest miejscami po kolana.
Cały czas towarzyszy nam niesamowita pogoda:

I dochodzimy do 5-tki, widoki...cudo... znów zakochałam się w taterkach...
W schronisku poza naszą 50-cio osobową grupą tylko nieliczni turyści (razem jakieś10-15 spotkanych osób).
Po posiłku (wrzątek za darmo Smile ) wychodzę na zewnątrz i idę na spacerek w pobliże Wielkiego Stawu Polskiego, podziwiam widoki
Jednak co dobre, szybko się kończy - wracam, bo widzę, że moja grupa zbiera się do powrotu. Schodzimy tą samą drogą, niektórzy czarny szlak obierają sobie za tor bobslejowy Very Happy
Później jeszcze zahaczamy o schronisko w Dolinie Roztoki i przed zmrokiem wracamy do czekającego na parkingu autobusu.
Wycieczka niezwykle udana (oprócz 6-cio godzinnego powrotu - w tym 3 godzinki czekania na podstawienie zastępczego autobusu-w naszym "poszła" pompa paliwowa Sad jednak ten epizod zrekompensował całokształt dnia...)
zapraszam do obejrzenia jeszcze paru fotek... [link widoczny dla zalogowanych]

Smile

turystykon

Dołączył: 06 Cze 2007

Skąd: Rajcza

Oj z pewnością! Mi podobają się wszystkie bez wyjątku!

dziękuję

kilerus napisał:
Pierwsza fotka jest taka spokojna i klimatyczna Very Happy

Dokładnie.
Wogóle bardzo ładna wycieczka.
Pete

Dołączył: 18 Paź 2006

Skąd: Chełm Śląski/Kraków

Bardzo fajna wycieczka Smile A powiedz xaga coś więcej o tym Twoim kole Chałupa. Jakie wycieczki organizują ? Czy należy ten oddział PTTK do stale działających czy raczej podupada ? I przede wszystkim jakie są ceny wycieczek. Ile np. ta kosztowała ?

dzięki za miłe słowa...

p.s.
co do Chałupy, to ja jak na razie jestem tylko "sympatykiem" koła, przedział wiekowy członków, to w większości 40-70 lat, więc przydałoby się trochę młodej krwi. Jednak całkiem dobrze działają. Na wycieczki jeździ sporo osób.
Gdy ktoś należy do koła, wtedy płaci mniej za wycieczkę. Ta kosztowała mnie 35 zł, więc nie tak najdrożej...
Mają miejsca, gdzie jeżdżą tradycyjnie - np. Babia Góra w okolicy Dnia Kobiet Smile
Właśnie rok temu koleżanka mnie namówiła, bym z nimi pojechała i tak zaczęła sie moja przygoda z Chałupą. Później byłam z nimi: na Hali Krupowej, w Pieninach, na Wielkiej Rycerzowej, na Bystrej (w Tatrach Zachodnich), na Giewoncie, na Przegibku i teraz w D.P.S. Niesamowite, że na każdej wycieczce mieliśmy dobrą, lub świetną pogodę... mają wyczucie co do planowania... Wink
grzesiekodm

Dołączył: 26 Maj 2007

Skąd: Beskid Mały

I to jest to! Tak wygląda prawdziwa fotorelacja: kilka słów wstępu i poprawnie wyselekcjonowane zdjęcia z krótkimi opisami. Brawo xaga, tak trzymać!
Piątka za "piątkę", a szóstka za prezentację Wink
Bardzo mi sie podoba pierwsze zdjęcie w sam raz na tapetę.

miło mi, że się podoba... Smile
kto nie był w niedzielę w Tatrach, niech ogląda i kwiczy!

Very Happy
Po dwóch latach i czterech dniach, w zimowych warunkach, zaglądam do Doliny Pięciu Stawów Polskich.
Plany niedzielne były średnio sprecyzowane i wciąż się zmieniały... Myślałam o Rusinowej Polanie/Hali Gąsienicowej/DPSP. Kisiel1974 stwierdził, że w DPSP. Jednak sobotnie załamanie pogody nas nieco zniechęciło. Już nawet wyjazd był odwołany... ale sms od Dzwonka "A może jednak...?" nawrócił nas na właściwą drogę.
Skład ekipy: Dzwonek-Ania-poznana przez picasaweb, Wojtek, kisiel1974 i ja. Anię i Wojtka zgarniamy w Bukowinie Tatrzańskiej i prujemy uniakiem do Palenicy Białczańskiej.
Na parkingu zastanawiamy się, czy przyda nam się łopata lawinowa...

Ruszamy... droga całkiem przyjemna, zwłaszcza gdy zaczyna przyświecać słoneczko:

Śniegu raczej niewiele - w porównaniu do sezonu 2007/2008.
Przy Wodogrzmotach zakładamy raki-tutaj Wojtek pomaga mi ustawić moje tak się dobrze trzymały Smile
Idziemy Doliną Roztoki, zielonym szlakiem, a pomiędzy drzewami ukazują nam się cudne widoki

Im bliżej czarnego szlaku, tym widoki coraz bogatsze:

Bezproblemowo, w odstępie-w razie lawiny- docieramy do Piątki

Robimy przerwę kanapkową przy schronisku a później idziemy pozwiedzać okolicę i takie tam...

Zaglądamy co tam geolodzy majstrują na środku Wielkiego Stawu Polskiego

Pomału trzeba wracać, a żal straszliwy, patrząc na te kosmiczne widoki:

Bezproblemowo schodzimy trasą wyjściową, uniak dzielnie czeka na parkingu nieco przymrożony, odstawiamy Anię i Wojtka i wracamy do Andrychowa - korków na zakopiance brak Smile
[link widoczny dla zalogowanych] dla wytrwałych Wink

Ostatnio zmieniony przez xaga dnia Wto 0:03, 23 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz

Bosko Exclamation
?

Dołączył: 21 Sty 2009

Skąd: z Knuciciela ;)

Pięknie Very Happy 5-ka ma swój klimat Cool
Djinn

Dołączył: 18 Kwi 2009

Xaga, REWELACJA !! Pogoda jak na zamówienie ..... no i te widoki !! Miodzio Smile